Baldur’s Gate 3: porównanie PS5 i Xbox Series X/S

Odkryj porównanie Baldur’s Gate 3 na PS5, Series X i Series S: kto wygra bitwę?

Baldur’s Gate 3 to jedna z najbardziej uznanych gier roku, oferująca elektroniczną adaptację doskonałej kampanii D&D, charakteryzującą się niesamowitą elastycznością i fascynującą historią skupioną na graczach. Gra odcisnęła już swoje piętno na PS5, ale teraz oczekiwana wersja na Xbox wreszcie pojawiła się na Series X i Series S. Jak wypada w porównaniu z wersją na PS5? A jak to działa na podstawowej konsoli Xbox Series S?

PS5: znaczące ulepszenia
Od czasu naszej ostatniej recenzji kodu PS5 trzy miesiące temu, w grze pojawiło się kilkanaście aktualizacji. Pierwsze wrażenia sugerują ograniczone zmiany wizualne, z nieco bardziej rozproszonymi i realistycznymi cieniami, prawdopodobnie ze względu na zmianę filtra cieni. Ponadto wydajność gry uległa znacznej poprawie. Najbardziej wymagające gry sceniczne prawie nie obniżają rozdzielczości. Liczba klatek na sekundę również uległa znacznej poprawie, odzwierciedlając postęp widoczny w wersji na komputery PC. Zauważyliśmy także zauważalny spadek jakości filtrowania anizotropowego na Xbox Series X, a także pewne różnice w reprezentacji wody. Ogólnie jednak obie konsole wizualnie wyglądają podobnie, choć jakość obrazu na Series X wydaje się nieco słabsza.

Xbox Series X: ulepszenia wizualne z pewnymi różnicami
Wizualnie obie konsole wyglądają bardzo podobnie, chociaż zauważono pewne ciekawe różnice. Renderowanie naziemne wydaje się być nieco wyższe w Series X, zaobserwowaliśmy także spadek jakości filtrowania anizotropowego. Obydwa tryby wizualne zapewniają płynną rozgrywkę, chociaż miasto Baldur’s Gate nadal stwarza pewne problemy z wydajnością na obu konsolach. Mimo wszystko wydajność jest często nieco lepsza na maszynie Sony, a spadki poniżej 30 klatek na sekundę są częstsze w trybie jakości. W testach tryb kooperacji utrzymuje się na stabilnym poziomie 30 klatek na sekundę, ale rozdzielczość jest wyraźnie niższa, co skutkuje spadkiem ogólnej jakości grafiki.

Xbox Series S: oczekiwane kompromisy, ale dobrze zarządzane
Jak to często bywa, obecna mniejsza konsola Microsoftu ma pewne kompromisy w porównaniu do Series X, takie jak niższa jakość cieni. Mimo to gra pozostaje ogólnie podobna na obu konsolach Xbox. Różnice wizualne w stosunku do serii Mimo wszystko gra pozostaje przyjemna w odbiorze i utrzymuje przyzwoitą jakość grafiki, a wydajność jest generalnie stabilna przy 30 klatkach na sekundę.

Podsumowując, Baldur’s Gate 3 radzi sobie dobrze na wszystkich konsolach, a kompromisy wizualne radzą sobie dobrze na konsolach Xbox. Entuzjaści gier RPG, którzy chcą przeżyć tę niesamowitą przygodę, znajdą to, czego szukają, niezależnie od wybranej konsoli.

Źródło: www.eurogamer.net