Baldur’s Gate 3: Najlepsza gra roku w konkursie DICE Awards

Wymowne przemówienie Larian Studios na gali DICE Awards

W zeszłym tygodniu Baldur’s Gate 3 zdobyła tytuł Gry Roku w konkursie DICE Awards. W przeciwieństwie do Game Awards, twórcom udało się wygłosić przemówienie, które wzbudziło duże zainteresowanie. Podczas tej rozmowy Larian odniósł się zarówno do obecnego stanu branży, jak i znaczenia doświadczenia graczy.

Pocieszające słowa na temat branży gier wideo

Dyrektor wydawniczy Larian, Michael Douse, powiedział, że pomimo „ludzkiej” strony branży programistom może być trudno poznać ich prawdziwą wartość. Podkreślił kwestię masowych zwolnień, które w ciągu ostatniego roku dotknęły studia tworzące gry.

Douse zwrócił się do publiczności, podkreślając talent i znaczenie wszystkich osób w branży, wzywając deweloperów, aby nie pozwalali, aby ich płomienie zgasły zbiorowymi błędami. Przyznaje, że sytuacja jest trudna dla wszystkich, ale mimo wszystko wzywa do wytrwałości.

Wartości i tajemnice Larian Studios

Po mocnych słowach Douse’a David Walgrave, szef produkcji w Larian, podzielił się „sekretami” sukcesu studia. Podzielił się podejściem do podejmowania decyzji, pytając, czego chcą gracze, co jest najlepsze dla gry i co sprawia najwięcej frajdy. Walgrave podkreślił także wyzwanie, jakim jest osiągnięcie tego, co inni uważają za niemożliwe.

Dodatkowo wyjaśnił politykę Larian polegającą na ustalaniu jednej ceny za grę i umożliwieniu graczom posiadania jej na całe życie. Walgrave wyjaśnił, że studio nie bierze pod uwagę akcjonariuszy i skupia się na budowaniu społeczności i tworzeniu zabawnych gier, a nie na natychmiastowym zysku.

Pozytywne reakcje i kontrowersje w branży

Słowa Lariana zostały pochwalone na portalach społecznościowych. Porównano je z niedawnym oświadczeniem konglomeratu wydawniczego Embracer, który stwierdził, że jego „naczelną zasadą” jest zawsze maksymalizacja wartości dla akcjonariuszy. To oświadczenie jest następstwem masowych zwolnień i zamknięć studiów ogłoszonych przez Embracer w ramach restrukturyzacji.

Podejście Lariana, skupione na społeczności i doświadczeniach z gier, wyraźnie kontrastuje z decyzjami Embracera. Wydarzenia te wywołały ożywione debaty na temat kierunku i priorytetów branży gier wideo.

Źródło: www.eurogamer.net