Avatar: Frontiers of Pandora – nowa gra kanoniczna w uniwersum Avatara

Gry wideo oparte na licencjonowanej własności intelektualnej, takie jak seria Batman Arkham, gry Wiedźmin i seria Spider-Man firmy Insomniac to jedne z najlepszych gier dostępnych obecnie na rynku. Firma Ubisoft podjęła wyzwanie stworzenia Avatar: Frontiers of Pandora, gry osadzonej w uniwersum Avatara Jamesa Camerona. Wymagało to od firmy przeprowadzenia szeroko zakrojonych badań i ścisłej współpracy z zespołem reżyserskim. Zadanie to otrzymało europejskie studio deweloperskie firmy Massive Entertainment. Mieszka w Szwecji i jest najbardziej znany z tworzenia The Division.

Gra pozwoli ci wcielić się w Na’vi, niebieskiego i kociego człowieka z filmów Avatar. Fabuła bada pojednanie z twoją kulturą i ludźmi, wykorzystując zarówno Na’vi, jak i ludzką broń. Akcja gry toczy się na zupełnie nowym kontynencie zwanym Western Frontier, we współpracy z Lightstorm Entertainment, studiem filmowym Jamesa Camerona. Ten region to nie tylko scena nowej historii, ale także terytorium nowych klanów Na’vi, nowych stworzeń i nowych roślin.

Istotne jest, aby wszystko, co zostało stworzone dla Zachodniej Granicy, było w pełni zgodne ze złożoną historią Awatara. Nie ma miejsca na błędy, ponieważ wszystko, co stworzone, musi być częścią oficjalnie uznanego uniwersum Avatara.

Pomimo rozczarowującego precedensu firmy Ubisoft z Avatar: The Game z 2009 roku, partnerstwo pomiędzy Ubisoftem i Lightstorm może potencjalnie stworzyć autentyczną reprezentację Pandory, w której poznasz kolejny kanoniczny rozdział historii Avatara.

Tworzenie gry okazało się dla Massive kolosalnym wyzwaniem, ale staranność włożona w projekt zrobiła wrażenie na Lightstorm. Studio włożyło wiele wysiłku, aby wirtualna wersja Pandory była jak najbardziej autentyczna, nie tylko pod względem wizualnym, ale także filozoficznym i wartościowym. To samodzielna historia, która porusza temat tożsamości i ponownego połączenia z utraconym dziedzictwem.

Aby wykonać to zadanie, zespół musiał całkowicie zapoznać się z uniwersum Avatara i uzyskać dostęp do sekretów Lightstorm. Oglądając film wielokrotnie, Massive był w stanie odkryć wszystkie szczegóły uniwersum Avatara, równolegle z Avatar: The Way of Water, który był niezbędny do powstania gry.

Tym samym współpraca firm Massive i Lightstorm umożliwiła stworzenie gry, w której każdy element musi doskonale respektować zasady uniwersum Jamesa Camerona.

Źródło: www.ign.com