Astro Bot: więcej niż tylko ambasador PS5
Kiedy mały robot Astro zadebiutował na PlayStation 5 w Astro’s Playroom, jego wyjątkową misją było wprowadzenie nowej technologii PS5. Teraz zespół programistów Team Asobi pracuje nad tym, aby wykroczyć poza rolę ambasadora sprzętu… a jego przygody wykorzystać jako sposób na eksperymentowanie z technologią PS5 cztery lata po premierze konsoli.
Nowy kierunek w stronę platformówek
Dyrektor studia Team Asobi, Nicolas Doucet, podkreślił znaczenie „znalezienia własnego przeznaczenia” przez Astro, wykraczającego poza rolę ambasadora materialnego. Jednym ze sposobów, w jaki zespół osiąga ten cel, jest położenie nacisku na platformówkę w przygodach Astro Bota. W przeciwieństwie do Playroom, który w większym stopniu opierał się na demonstracjach technologii, Astro Bot będzie teraz oferować ulepszenia Astro, które przede wszystkim uzupełniają rozgrywkę platformową.
W mojej wersji demonstracyjnej udało mi się użyć pompy, aby zwiększyć wysokość Astro, wzmocnienie, które dało mu większy dystans, oraz ulepszenie walki dystansowej. Były to ulepszenia istniejących możliwości Astro, w przeciwieństwie do Playroom, który zmienił Astro w wspinającą się małpę, aby podkreślić kontrolę ruchu i wyzwalacze adaptacyjne.
Ciągłe badanie możliwości PS5
Mimo że Team Asobi nie spoczywa na laurach, jeśli chodzi o technologię PS5, wciąż eksperymentuje. Doucet zwraca uwagę, że chociaż w Astro Bot touchpad jest rzadziej używany, gra nadal zawiera momenty technologicznej zabawy. Na przykład Astro wkracza na każdy poziom korzystając z kontrolera DualSense, którym można sterować za pomocą elementów sterujących ruchem.
Zespół uwzględnił także pomysły demonstracyjne, na przykład ten, w którym Astro wchłania wodę, aby stać się gigantem, trochę spaceruje, a następnie zostaje wyciśnięty jak gigantyczna gąbka. To demo było w rzeczywistości oddzielnie wykonanym prototypem, który został włączony do Astro Bota w innowacyjnych celach rozgrywki.
Astro Bot: przeżycie dla każdego
Oprócz bycia prostą grą platformową i wizytówką technologii, Doucet ma nadzieję, że Astro Bot może być „pierwszą grą” dla dzieci odkrywających świat gier wideo. Podkreśla, że Astro Bot nie jest skierowany wyłącznie do dzieci i doświadczonych graczy, ale ma spodobać się szerokiemu gronu odbiorców.
Podkreśla znaczenie bycia potencjalnie pierwszą grą, w którą niektóre dzieci będą grać, i jej wpływ na ich życie. Jako gracze wszyscy mamy wspomnienia gier, które ukształtowały nasze życie, a Astro Bot może być tą, która naznaczy kolejne pokolenie graczy.
Znajdź resztę naszego wywiadu z Doucetem podczas Summer Game Fest, a także pełną zapowiedź Astro Bota.
Źródło: www.ign.com