Apex Legends ogłasza duże zmiany w sezonie 22
Firma Respawn Entertainment ogłosiła, że nadchodzący 22. sezon Apex Legends przyniesie znaczące zmiany w grze Battle Pass, oferując teraz dwa Battle Passy na sezon zamiast jednego i pobierając pełną cenę za każdy.
Począwszy od sezonu 22, Apex Legends porzuci obecną, trwającą cały sezon przepustkę bojową na rzecz dwóch karnetów bojowych w środku sezonu – jednej uruchamianej na początku sezonu, a drugiej w jej połowie, z których każdy będzie zawierał 60 poziomów nagród w porównaniu do 110 w poprzednia wersja.
Pomimo zmniejszonej liczby poziomów postępu, każda nowa półsezonowa przepustka bojowa premium kosztuje w przybliżeniu tyle samo, co stara wersja na cały sezon. Wcześniej karnet bojowy premium kosztował 950 monet Apex (pakiet 1000 monet kosztował 9,99 USD), podczas gdy nowe przepustki bojowe Respawn w środku sezonu kosztowały 9,99 USD za sztukę. Nowy poziom Premium+ (zastępujący dotychczasowy pakiet Premium) kosztuje 19,99 USD co pół sezonu, a poziom bezpłatny pozostaje dostępny.
Kontrowersyjne zmiany w Przepustce Bojowej
Ponadto nowej, poprawionej przepustki bojowej nie będzie już można kupić za monety Apex (poprzednio monety zarobione w jednej przepustce bojowej można było wydać w następnej) i jest ona dostępna wyłącznie po wydaniu prawdziwych pieniędzy. „Decyzja o odejściu [la monnaie premium] nie potraktowaliśmy tego lekko” – napisał Respawn w swoim poście informacyjnym, „ale pozwala nam obniżyć cenę Premium+ dla naszej społeczności. »
Respawn upiera się również, że zmiany w Karnecie Bitewnym są konieczne, aby system stał się „bardziej przystępny i realistyczny dla naszej globalnej społeczności graczy” oraz że „zaktualizowane aspekty… sprawiają, że Karnet Bitewny jest bardziej przystępny cenowo i bardziej wartościowy dla Twojego czasu i pieniądze.
Zwiększona wartość nagród Przepustki Bitewnej
Argument „wartości” Respawn odnosi się bardziej szczegółowo do nagród „odświeżania”, które zapewniają na wszystkich trzech poziomach przepustek bojowych. Zmiany te obejmowały usunięcie rzadziej używanych nagród, podwojenie ilości materiałów rzemieślniczych przyznawanych obecnie w każdym sezonie, trzy dodatkowe Legendarne/Epickie Pakiety Apex na Przepustkę Bitewną, a także dodatkowe nagrody za poziom Premium+ zgodnie z poniższą infografiką. Respawn twierdzi, że te zmiany oznaczają „podwójne nagrody z Przepustki Bitewnej przez cały sezon”.
Ostatecznie reakcja społeczności na zmiany w Przepustce Bitewnej Respawn była daleka od pozytywnej, a komentarze na subreddicie Apex Legends nazwały to posunięcie „katastrofalną decyzją” i „zawstydzającą próbą pompowania pieniędzy”, a nawet „najgorszym gównem, jakie kiedykolwiek widziałem” ”. W chwili pisania tego tekstu ogłoszenie na Twitterze/X otrzymało ponad 2,9 tys. odpowiedzi, a ogólne nastroje są w dużej mierze negatywne.
Czy protest społeczności wystarczy, aby przekonać firmę Respawn i wydawcę EA do zmiany decyzji? Czas pokaże, ale na razie Respawn ma nadzieję zwabić graczy do nowego systemu, oferując pierwszą śródsezonową przepustkę bojową do Apex Legends za darmo, gdy zostanie ona uruchomiona wraz z sezonem 22 pod koniec tego roku – ale będzie bezpłatna tylko dla graczy którzy logują się i ukończą zestaw wyzwań w ciągu pierwszych dwóch tygodni od premiery.
Sezon 21 Apex Legends, zatytułowany „Upheaval”, rozpoczął się w maju i ma zakończyć się w sierpniu.
Źródło: www.eurogamer.net