Odkrycie możliwych do wykorzystania luk w zabezpieczeniach silnika gry Artemis na PS4 i PS5 otwiera nowe perspektywy dla rozwoju hacków na te konsole. Korzystając ze składni skryptów Lua, doświadczeni programiści byli w stanie stworzyć exploity umożliwiające ładowanie niestandardowych skryptów z gier zbudowanych przy użyciu tej technologii. W tym artykule omówiono najnowsze zmiany związane z tymi exploitami i ich konsekwencje dla użytkowników.
Jaki jest silnik Artemis?
Artemis Engine to narzędzie do tworzenia gier wizualnych, które obsługuje wiele platform, w tym PS4 i PS5. Używa języka skryptowego Lua do ładowania plików niezbędnych do uruchomienia gier. Możliwości te można wykorzystać poprzez luki w zapisach niektórych gier, umożliwiając w ten sposób dostęp do niestandardowych funkcji systemu konsoli.
Potencjał exploitów opartych na Artemisie
Niedawno zademonstrowano exploit w grze „Raspberry Cube”, który następnie został rozszerzony na inne tytuły korzystające z silnika Artemis. Manipulując plikiem „save9999.dat” podczas uruchamiania gry, użytkownicy mogą wstrzykiwać skrypty Lua, otwierając drzwi różnym potencjalnym włamaniom. Dotknięte gry to m.in.:
– Kostka Malinowa (CUSA16074)
– Aibeya (CUSA17068)
– Kreatywny Hamidashi (CUSA27389)
Exploity te zostały przetestowane na różnych platformach, w tym w systemie Windows, i wydają się obiecujące w przypadku innych systemów w przyszłości.
Wyzwania operacyjne
Jednak droga do wyzysku nie jest pozbawiona przeszkód. Zapisy na PS4 i PS5 są teraz szyfrowane przy użyciu unikalnego identyfikatora użytkownika, co utrudnia tworzenie i udostępnianie plików zapisu pomiędzy różnymi użytkownikami. Aby zmaksymalizować swoje szanse na sukces, zaleca się tworzenie kopii zapasowych na już zhakowanym PS4.
Należy również zauważyć, że wykorzystywane gry pochodzą głównie z rynku japońskiego, co może skomplikować ich pozyskiwanie. Jeśli w PlayStation Network dostępne są wersje, aby uzyskać do nich dostęp, wymagane jest utworzenie konta w języku japońskim.
Nowa wersja modułu ładującego Lua
Znaczącym osiągnięciem w tym obszarze jest wypuszczenie zdalnej ładowarki Lua dla PS4/PS5 przez dewelopera Shahrilnet. Narzędzie to, kompatybilne z oprogramowaniem do wersji 10.20, umożliwia eksploatację wymienionych gier za pomocą skryptu instalującego moduł ładujący nasłuchujący na porcie 9026. Ułatwia to proces wysyłania i wykonywania plików Lua na konsoli.
Wniosek
Biorąc pod uwagę przeszkody do pokonania, takie jak zdobycie legalnych kopii gier i zrozumienie najlepszych praktyk operacyjnych, niezwykle ważne jest, aby entuzjaści kształcili się. Uwzględniając najnowsze zmiany w silniku Artemis i exploitach Lua, zainteresowani użytkownicy mogą przygotować się na możliwe znaczące zmiany w przestrzeni hakowania konsoli.
Odczyty: 0