30XX: Udany hołd dla serii Mega Man ze znaczącymi ulepszeniami

30XX: Imponująca kontynuacja Mega Mana

Czy jesteś gotowy, aby zanurzyć się w zupełnie nowym uniwersum Mega Man X? 30XX, opracowane przez Battery Staple Games, to długo oczekiwana kontynuacja gry 20XX, która oczarowała fanów serii. Chociaż Capcom nie produkuje tak wielu gier Mega Man, wysiłki fanów, aby utrzymać serię przy życiu, są bardziej widoczne niż kiedykolwiek. Z radością informujemy, że 30XX to coś więcej niż tylko ulepszenie swojego poprzednika – oddaje hołd oryginalnej serii w odważny i kreatywny sposób.

Rozgrywka oparta na klasycznym Mega Man

Pod względem rozgrywki 30XX podąża za klasycznym Mega Manem Jednak cechą szczególną 30XX jest to, że zaprojektowano ją na wzór roguelite, co oznacza, że ​​każdy poziom jest inny w każdej rozgrywce, a po drodze można zebrać mnóstwo ulepszeń, które nieco wyrównają szanse. W grze występują dwie grywalne postacie, Ace i Nina, wzorowane na Zero i „Ace”.

Płynne i responsywne sterowanie

Jedną z największych zalet 30XX jest płynność sterowania. W grze, w której najważniejsza jest precyzja i umiejętności, problemy z kontrolą mogą z łatwością zrujnować poczucie sprawiedliwości. Na szczęście 30XX jest responsywny i płynny. Nie zauważyliśmy żadnego spowolnienia, a ruchy postaci są szybkie i zwinne, co ułatwia pokonywanie precyzyjnie prezentowanych przeszkód.

Duża liczba ulepszeń do odkrycia

Na każdym poziomie natkniesz się na ulepszenia zwane „Augami”, które wzmocnią twoją postać podczas gry. Te ulepszenia mogą zwiększyć twoje obrażenia lub dać ci małą tarczę ochronną, która pochłania obrażenia. Do odkrycia jest około 240 sierpnia, więc możesz wypróbować szeroką gamę kombinacji umiejętności. Możesz także znaleźć rdzenie, czyli elementy zbroi, które dają ci nowe umiejętności, takie jak podwójny skok lub krótka lewitacja. Dostępnych jest wiele różnych rdzeni i cieszymy się, jak zmieniają nasze podejście do rozgrywki. Posiadanie dobrego wyposażenia rdzeni jest prawie niezbędne, aby przetrwać późniejsze poziomy.

„Tryb Mega” dla najbardziej tradycyjnych

Jeśli losowość roguelitów Cię nie interesuje, 30XX ma tryb o nazwie „Mega Mode”, który może ci się bardziej spodobać. W tym trybie poziomy bossów ułożone są w wybieralną siatkę, przypominającą klasyczne gry Mega Man, i choć każdy poziom jest generowany losowo, po niepowodzeniu będziesz miał możliwość wielokrotnego przejścia przez ten sam poziom. Dzięki temu możesz robić postępy, ćwicząc i ucząc się układu poziomów. Dodatkowo wszystkie Augs i Cores pozostają z twoją postacią nawet po śmierci, dzięki czemu ten tryb jest bardziej dostępny dla tych, którzy szukają bardziej tradycyjnych wrażeń platformowych.

Tryb kooperacji i aktywna społeczność

Jeśli potrzebujesz pomocy w ukończeniu poziomów, zawsze możesz grać w trybie współpracy, lokalnie lub online. Chociaż w tym trybie wydajność może być nieco obniżona, przyjemność z posiadania dodatkowej postaci, która pomoże Ci zbierać ulepszenia i pokonywać bossów, jest więcej niż warta sporadycznych spowolnień. Chociaż 30XX jest przeznaczone głównie do rozgrywki dla pojedynczego gracza, tryb kooperacji nadal jest dobrym sposobem na dobrą zabawę z przyjaciółmi.

Dodatkowo gra posiada tryb społecznościowy, w którym możesz grać na poziomach stworzonych przez innych graczy przy użyciu przedmiotów w grze.Istnieje wiele sposobów sortowania poziomów według popularności lub typu, a znajdziesz tam szalone pomysły, które nigdy nie mogłyby trafić na rynek do gry głównej. Chociaż może się to różnić w zależności od gracza, nie można zaprzeczyć, że ta funkcja dodaje wartości do gry, w którą można grać wielokrotnie.

Nierówne wyzwanie w projektowaniu poziomów

Niestety, jednym z problemów, na który natknęliśmy się w 30XX, był projekt poziomów. Choć każdy poziom składa się z ręcznie tworzonych i składanych w przypadkowy sposób sekcji, nie zawsze pasują one do siebie idealnie, jak w przypadku poziomu zaprojektowanego w całości ręcznie. Na przykład zauważyliśmy wiele fragmentów o nierównym poziomie trudności, z niezwykle trudnymi sekcjami, po których następują niezwykle łatwe segmenty, co może prowadzić do raczej chaotycznego doświadczenia w grze. Ponadto poziomy stają się coraz trudniejsze w miarę postępów, do tego stopnia, że ​​przejście ich bez poniesienia dużych obrażeń może wydawać się prawie niemożliwe. Chociaż dobre ulepszenia zdobyte w trakcie gry mogą złagodzić trudność, nigdy nie ma gwarancji, że potrzebne ulepszenia będą dostępne. Jeśli chcesz wygrać za wszelką cenę, możesz włączyć tryb asysty i dostosować różne parametry, takie jak obrażenia zadawane przez wrogów lub zdrowie gracza, ale wydaje się to niedoskonałym rozwiązaniem problemu projektowego.

Dla miłośników wyzwań system Entropy pozwala na zwiększenie trudności poprzez aktywację modyfikacji od początku gry…

(Uwaga: brakuje części oryginalnego tekstu)

Źródło: www.nintendolife.com