Riot Games, znane z bogatych uniwersów w League of Legends i Valorant, spotyka się z krytyką z powodu ograniczonego opowiadania historii w swoich grach. Podczas gdy League stworzyło rozległą, głównie zewnętrzną mitologię, fani Valorant chcą bardziej bezpośredniej integracji historii z rozgrywką. Niedawne ogłoszenie przejścia na Unreal Engine 5 stwarza wyjątkową okazję do udoskonalenia narracji Valorant, umożliwiając graczom nawiązanie głębszej więzi z postaciami i uniwersum.
Opowiadanie historii w League of Legends: ograniczony przegląd
Świat League of Legends jest niezaprzeczalnie bogaty w treść i historię, ale jej opowiadanie często wydaje się fragmentaryczne. Choć grę wzbogacono przerywnikami filmowymi, komiksami i wpisami na blogu, gracze narzekają na brak narracji zintegrowanej z samą grą. To odległe podejście prowadzi do frustracji wśród fanów, którzy chcą, aby te narracje i elementy budowania świata rozgrywały się bezpośrednio w rozgrywce.
Valorant i jego ewoluujący wszechświat
Valorant ze swojej strony ma intrygującą historię, zwłaszcza dzięki umiejscowieniu konfliktu pomiędzy Alpha Earth i Omega Earth. Włączenie Radianite i Kingdom Corporation dodaje głębi narracji. Jednak wiele z tych historii jest rozpowszechnianych różnymi kanałami zewnętrznymi, co sprawia, że rozgrywka jest ograniczona dla graczy, którzy często muszą odwoływać się do treści pomocniczych, aby w pełni zrozumieć świat gry, takie jak powiązania między agentami i mapami zbyt sporadyczne, aby naprawdę zaangażować społeczność.
Nowy rozdział z Unreal Engine 5
Przejście z Unreal Engine 4 na Unreal Engine 5 otwiera drzwi do znacznych ulepszeń dla Valorant. Riot Games ogłosiło już nowe doświadczenia w grach, a wprowadzenie wydarzeń na żywo opartych na fabule może zwiększyć zaangażowanie graczy. Integrując misje, w których mogliśmy doświadczyć kluczowych momentów fabuły, twórcy mogliby przekształcić Valorant w interaktywną przestrzeń narracyjną, podczas której gracze walczyliby np. z najazdami Omega Earth.
Ewolucja map i ciągłość narracji
Aby zwiększyć immersję, do gry można włączyć ewoluujące mapy. Jeśli nastąpi kluczowe wydarzenie fabularne, widoczne zmiany na mapie mogą pozostać w przyszłych grach, tworząc namacalną ciągłość pomiędzy rozgrywką a historią. Tego typu podejście nie tylko bardziej zaangażowałoby społeczność, ale także zapewniłoby ciągłą i wciągającą reprezentację historii i postaci.
Przejście na Unreal Engine 5 stanowi dla Riot Games wyjątkową okazję do wzbogacenia narracji w grze Valorant i spełnienia oczekiwań graczy. Integrując więcej treści narracyjnych z podstawową rozgrywką, Riot mógłby w końcu pozwolić na pełne ujawnienie się ogromnej mitologii Valorant, kultywując silniejsze połączenie między graczami a uniwersum gry.
Odczyty: 0