League of Legends, gra będąca synonimem ducha rywalizacji i strategii, od dawna nękana jest toksycznymi zachowaniami w grach, a gracze często uciekają się do drwin i niesportowego zachowania, aby poniżać swoich rówieśników. Starając się stworzyć bardziej włączające i pełne szacunku środowisko gier, Riot Games wdraża rygorystyczne środki w celu zwalczania takich szkodliwych zachowań, zaczynając od usunięcia notorycznie obraźliwej funkcji ping w następnej aktualizacji.
Więcej szacunku w komunikacji
W patchu 13.19 Riot Games wprowadza fundamentalną zmianę w systemie komunikacji, w którym sygnały na tablicy wyników dla sojuszników będą widoczne tylko dla osób, które je aktywują. Ta zmiana oznacza, że gracze nie będą już mogli spamować na czacie hasła „Nazwa mistrza – żywy”, aby nękać członków drużyny za ich błędy. Jednak gracze nadal będą mogli pingować określone przedmioty lub liczniki czasu ostatecznego, ale nie będą one widoczne dla innych członków drużyny.
Delikatna równowaga
Zmiany te mają na celu zmniejszenie toksyczności, ale wywołały dyskusję w społeczności na temat równowagi między efektywną komunikacją a utrzymaniem szacunku między graczami. Niektórzy twierdzą, że usunięcie tych narzędzi komunikacyjnych może potencjalnie utrudnić strategiczną rozgrywkę, szczególnie w kluczowych sytuacjach w późnej fazie gry, gdzie niezbędna jest szybka komunikacja.
Zaproponowano kompromis, taki jak wdrożenie względnych liczników czasu w celu zapobiegania spamowi typu ping, jako realne rozwiązanie pozwalające zachować istotę komunikacji, jednocześnie eliminując jej nadużycia.
Bądź na bieżąco z najnowszymi wiadomościami ze świata gier i e-sportu, rejestrując się, aby uzyskać wcześniejszy dostęp do aplikacji mobilnej TalkEsport. Śledź nas na Twitterze i Google News, aby nigdy nie przegapić ekscytujących aktualizacji.
Źródło: www.talkesport.com