Trajektoria oglądalności LoL-a wskazuje na pobicie rekordu Worlds 2022


Ponieważ e-sport staje się coraz bardziej popularny w ostatniej dekadzie, prawie nie ma rozpoznawalnego przedsięwzięcia, które nie chciałoby kojarzyć się z popularną drużyną lub organizacją e-sportową. Wśród wielu e-sportów e-sport League of Legends nadal jest okrętem flagowym pod względem oglądalności, a w zeszłym tygodniu pojawiło się więcej wiadomości nawiązujących do tego samego.

Od skromnych początków po największe wydarzenie w e-sporcie

Otwarcie meczu Playoffs pomiędzy Cloud9 i Counter Logic Gaming w letnim splicie League of Legends Championship Series (LCS) przyciągnęło 202 920 widzów naraz, zgodnie z danymi na temat oglądalności e-sportu w serwisie Esports Charts. Tylko w zeszłym tygodniu finałowy mecz sezonu regularnego przyciągnął średnio 140 000 widzów, co stanowi prawie dwukrotność liczby 80 000 widzów na transmisję, które turniej miał średnią w pierwszych tygodniach. Te liczby powinny wzrosnąć, gdy dojdziemy do dalszych etapów.

W międzyczasie półfinałowy mecz League of Legends Champions Korea (LCK) między T1 a DWG KIA miał w szczytowym momencie 1 013 992 jednoczesnych widzów i jest najczęściej oglądaną grą w sezonie letnim 2022 LCK i drugą większość roku. Częściowo ma to związek z popularnością T1, ich mecz z Gen.G z początku tego roku w sezonie wiosennym miał 1 374 155 jednoczesnych widzów na wielu platformach streamingowych, podczas gdy finał zdobył ponad 1,6 miliona jednoczesnych widzów zaledwie kilka dni temu.

Liczby wciąż rosną, a my nie jesteśmy jeszcze w końcówce

W zeszłym roku konkurencyjne League of Legends zgromadziło ponad 664,16 milionów godzin czasu oglądania, najwięcej w każdym e-sporcie na pewnym dystansie. Nie wspominając o tym, że te liczby nie obejmują danych o oglądalności z Indii i Chin, dwóch najludniejszych krajów na świecie z silną bazą fanów e-sportu.

Olbrzymia w e-sporcie wynika częściowo ze sposobu, w jaki jest sprzedawany przez duże marki. Nie tak dawno pojawiły się obawy z powodu pandemii i niemożności zorganizowania wydarzeń na żywo, które osłabły zainteresowanie, ale od tego czasu tylko się nasiliło. To, co spowodowała pandemia, to wzrost liczby transmisji na żywo i influencer marketingu w e-sporcie, a efekty tego widać już teraz. League of Legends przekroczyło nawet własne korzenie gier wideo dzięki popularnemu programowi Netflix, Arcane, który był najczęściej oglądanym programem Netflix w momencie jego premiery w zeszłym roku. Animowany program odniósł krytyczny i komercyjny sukces.

Według Newzoo, które przeprowadza globalny przegląd e-sportu, do roku 2024 będzie około 577,2 miliona entuzjastów e-sportu. Częściowo przyczyną tego wzrostu jest wzrost oglądalności w regionach takich jak Bliski Wschód, Afryka, Azja i Pacyfik, i Ameryki Łacińskiej. W krajach takich jak Indie i Brazylia istnieje wyraźne zainteresowanie przesyłaniem strumieniowym za pośrednictwem telefonów komórkowych. Witryny takie jak Twitch i YouTube również ułatwiły dostęp do oglądalności e-sportu dzięki dedykowanym kanałom do turniejów. Na forach takich jak Twitter i Reddit istnieje aktywna społeczność online, która zapewnia, że ​​widzowie pozostaną zaangażowani w społeczność e-sportową.

Wkraczamy w erę, w której e-sport staje się codziennym tematem, wierni fani spierają się o strategię i przeciągają w barach i kawiarniach, a fandom odchodzi w zapomnienie.

Oczekuje się, że Worlds 2022 pobije wszystkie rekordy oglądalności

Wkraczając w Mistrzostwa 2022, w pełni spodziewamy się, że wszystkie poprzednie rekordy oglądalności zostaną pobite. Po pierwsze, wydarzenie odbywa się w Ameryce Północnej, a dni meczowe, publiczność i strefa czasowa są idealnie dopasowane do możliwych do śledzenia rynków zachodnich. Co więcej, bilety na LoL Worlds już wyprzedane w przedsprzedaży wskazują na zapełnione vanu i rekordową publiczność na żywo.

Ponieważ Europa ma w tym roku cztery rozstawienia na Mistrzostwach Świata, w pełni spodziewam się, że maksymalna liczba widzów z całego kontynentu dostroi się na to wydarzenie. Będzie to szczególnie wzmocnione, jeśli cztery obecne drużyny to MAD Lions, Rogue, G2 i Fnatic. Możemy w pełni spodziewać się bijących rekordów liczb, które trafią niemal w każdy strumień.

Wszystkie dane wskazują na nowy rekord oglądalności. Jak daleko zajdzie licznik wyświetleń, okaże się.



Źródło : http://www.bing.com/news/apiclick.aspx?ref=FexRss&aid=&tid=630c8050a7bb4168b33d4b40b5cca448&url=https%3A%2F%2Fwww.esports.net%2Fnews%2Flol-viewership-trajectory-points-toward-a-record-breaking-worlds-2022%2F&c=6571655220387753080&mkt=fr-fr