Tłum fanów gier wideo w Seulu na Światowych Finałach League of Legends

Najbardziej kultowy turniej w e-sporcie

Tysiące fanów z całego świata przybyło do stolicy Korei Południowej, Seulu, na finały Mistrzostw Świata League of Legends, powszechnie uznawanych za Super Bowl e-sportu. Mistrzostwa te, utworzone w 2011 roku, szybko stały się jednym z najważniejszych elementów e-sportu, który do 2025 roku ma przyciągnąć prawie 1,4 miliarda widzów na całym świecie.

W tym finale południowokoreańska potęga T1, która przegrała w zeszłorocznych Finałach Światowych, zmierzy się z chińską drużyną Weibo Gaming na Gocheok Sky Dome, stadionie baseballowym mogącym pomieścić 16 000 miejsc. „Za każdym razem, gdy Mistrzostwa Świata LoL odbywały się w Korei Południowej, nie byliśmy w stanie awansować, ale w tym roku mamy okazję zagrać… przed naszymi koreańskimi fanami” – powiedział Faker z T1, często porównywany supergwiazda do Michaela Jordana z e-sportu podczas konferencji prasowej w tym tygodniu.

Celem T1

„Mam nadzieję zakończyć tę rzadką okazję pozytywnym wynikiem” – powiedział Faker, którego prawdziwe nazwisko brzmi Lee Sang-hyeok i który walczy o swój czwarty tytuł mistrza świata w T1. W tym roku zdobył z Koreą Południową złoto na Igrzyskach Azjatyckich. Jest gwiazdą w Korei Południowej, gdzie kibice skandują jego imię podczas meczów. W specjalnej strefie kibica utworzonej na potrzeby finału w centrum Seulu ludzie ustawili się w kolejce, aby zrobić zdjęcia z wycięciami Fakera i jego zespołu naturalnej wielkości.

Strefa dedykowana kibicom

„Moim ulubionym jest Faker” – powiedziała Park Jeong-hyeon, 22-letnia studentka, która od trzech lat gra z przyjaciółmi w League of Legends. Porównuje go do największych gwiazd K-popu: „Gra tak dobrze, że zastanawiam się, jak on to robi! Powiedziałbym, że to BTS e-sportu. » Wiele osób w strefie kibica pozowało do zdjęć przebranych i z dodatkami. W League of Legends biorą udział dwie pięcioosobowe drużyny, które rywalizują na polu bitwy, a ich celem jest zniszczenie bazy przeciwnika.

Imponująca frekwencja

Podczas meczów wrzeszczący kibice śledzą akcję na gigantycznych ekranach nad drużynami. Według producenta League of Legends, Riot Games, bilety na finał w Sky Dome na 16 000 miejsc wyprzedały się w 10 minut, gdy trafiły do ​​sprzedaży w sierpniu. Finałowy mecz będzie także transmitowany na żywo w kilkudziesięciu kinach w całej Korei Południowej. Jak wynika z zapowiedzi operatora CGV, bilety te również rozeszły się błyskawicznie.

Źródło: www.barrons.com