Skandal ze zwiastunem League of Legends: Riot Games przyznaje się do błędu

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kontrowersjach związanych z lektorem League of Legends

Riot Games odpowiedziało na falę krytyki w związku z rzekomym użyciem sztucznej inteligencji w czwartkowym filmie zapowiadającym League of Legends, stwierdzając, że problemy z lektorem nie wynikają z użycia sztucznej inteligencji.Sztuczna inteligencja, ale raczej z braku „właściwego kierunku” nadanego jej aktor głosowy. Firma poinformowała o problemie na Twitterze i obiecała, że ​​nie dopuści do podobnych błędów w przyszłości.

Reakcja w sieciach społecznościowych

Kontrowersje rozpoczęły się 23 listopada, kiedy konto League of Legends Wild Rift opublikowało wideo z ogłoszeniem, w którym występuje postać z gry Sivir, której głos wypowiedział jego imię jako „poważne”. Wywołało to szereg reakcji w mediach społecznościowych, wraz z krytyką ze strony osobistości e-sportu i graczy w związku z wyborem lektora.

Komentarze typu „Dlaczego pozwoliłeś, aby to się wymknęło, gdy sztuczna inteligencja błędnie wymawia imię bohatera?” » ukazały się kwestionujące wykorzystanie sztucznej inteligencji w grach.

Tło gry League of Legends

Wprowadzona na rynek w 2009 roku League of Legends jest popularną grą online dla wielu graczy w e-sporcie. W październiku dokumenty zawarte w procesie o spisek i oszustwo przeciwko byłemu dyrektorowi generalnemu FTX Samowi Bankmanowi-Friedowi ujawniły, że FTX podpisała siedmioletnią umowę sponsorską na serię League of Legends Esports o wartości 100 milionów dolarów w sierpniu 2021 roku.

Podobnie jak wcześniej NFT, gracze kwestionują pomysł wykorzystania pokoleniowej sztucznej inteligencji w grach. Jednak coraz więcej twórców gier zaczęło stosować tę nową technologię, a firmy takie jak Ubisoft, Microsoft, Activision Blizzard, Square Enix, Roblox i NCSoft integrują sztuczną inteligencję w swoich grach.

Deweloper Zastosowanie sztucznej inteligencji

Na początku tego roku Activision ogłosiło, że będzie wykorzystywać sztuczną inteligencję do monitorowania dyskusji w grach Call of Duty w celu zwalczania toksycznych zachowań. To nowe podejście wzmocni istniejące systemy moderacji i obejmie filtrowanie oparte na sztucznej inteligencji w 14 różnych językach, a także solidny system raportowania w grze.

Źródło: decrypt.co