SK Telecom pomaga T1 wygrać mistrzostwa świata LoL poprzez sponsoring

Dominacja T1 w świecie e-sportu

T1, najbardziej dominująca drużyna e-sportowa w Korei, zdobyła czwarty tytuł mistrza świata League of Legends (LoL) od Riot Games. Najważniejszym wydarzeniem było zwycięstwo T1 nad chińską drużyną Weibo Gaming, które odbyło się w Gocheok Sky Dome w Seulu.

Od momentu powstania w 2004 roku zespół e-sportowy SKT T1 należący do SK Telecom odniósł ogromny sukces, stając się pierwszą drużyną, która czterokrotnie zdobyła mistrzostwo. Silne wsparcie SK Telecom, ich głównego sponsora, odegrało kluczową rolę w tym sukcesie.

Wsparcie SK Telecom dla T1 i koreańskiego e-sportu

SK Telecom założył swój zespół e-sportowy SKT T1 w 2004 roku. W 2012 roku, kiedy LoL zaczął zyskiwać na popularności na całym świecie, utworzyli nowy zespół e-sportowy LoL. Lee Sang-hyeok, lepiej znany jako Faker, rozpoczął karierę e-sportową w SKT T1, a rok później, 2013, wygrali pierwsze Mistrzostwa Świata LoL.

Oprócz kierowania zespołem, SK Telecom przez osiem lat, począwszy od 2005 r., przewodniczy Koreańskiemu Stowarzyszeniu E-Sportu (KeSPA), organizując różne turnieje i przyczyniając się do rozwoju e-sportu w Korei. Wprowadzili także system juniorów w Korei, aby poszerzyć bazę e-sportów.

Rozwój T1 jako globalnej firmy e-sportowej

W 2019 roku T1 stała się globalną firmą e-sportową, przyciągając inwestycje na dużą skalę ze strony amerykańskiej grupy medialno-rozrywkowej Comcast. Po oddzieleniu się od SK Telecom w 2021 roku T1 jest obecnie częścią SK Square. Jednakże SK Telecom w dalszym ciągu wspiera T1 jako główny sponsor.

Dzięki temu wsparciu T1 zdobyło złoto w turnieju LoL na Igrzyskach Azjatyckich 2023 w Hangzhou we wrześniu. Aby uczcić czwarte zwycięstwo, SK Telecom uruchomi promocję, w ramach której w drodze losowania rozlosuje różne prezenty dla 5234 klientów SK Telecom. Zdobywca pierwszej nagrody otrzyma voucher podróżny do Stanów Zjednoczonych i siedziby Riot Games, twórcy League of Legends.

Przyszła wizja SK Telecom dla e-sportu

SK Telecom potwierdził, że będzie nadal pracować nad wspieraniem sceny e-sportu i tworzeniem synergii ze stale rozwijającą się branżą ICT. Kim Hee-sup, szef komunikacji w SK Telecom, powiedział: „Planujemy podejmować różne próby promocji i popularyzacji e-sportu, takie jak popularyzacja gier w wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, które mogą stać się sportem nowej generacji. Nie szczędzimy zainteresowania i nieprzerwanego wspierania przyszłego potencjału rozwojowego e-sportu. »

Źródło: www.bing.com