Riot Games zwraca ponad 500 pracowników do Valorant i League of Legends

Riot Games ogłasza zwolnienia, które dotkną 11% personelu

Riot Games, spółka zależna Tencent Games i twórca cieszących się dużym powodzeniem gier League of Legends i Valorant, ogłosiła masowe zwolnienia, które dotknęły 11% jej globalnej siły roboczej. W wyniku tej decyzji zwolnionych zostanie około 530 pracowników.

Pomimo wiodącej pozycji w dynamicznym świecie gier online, Riot Games stoi przed wyzwaniami, jakie stwarza stagnacja rynku.

Wyzwania rynku w fazie przejściowej

Rosnąca stopa inflacji i rosnąca tendencja do wydawania przez graczy mniejszych sum mają negatywny wpływ na całą branżę.

Warto podkreślić, że zmagania Riotu nie są odosobnionym przypadkiem. Tego samego dnia Electronic Arts ogłosiło redukcję personelu o 6% w celu optymalizacji operacji i zmniejszenia powierzchni biura.

Ponieważ firmy próbują dostosować się do stale zmieniającego się krajobrazu gier w sposób konserwatywny pod względem fiskalnym, posunięcia te reprezentują szerszy trend, który odbija się echem w całej branży.

Strategiczny przegląd

W liście do pracowników Riot Games dyrektor generalny Dylan Jadeja ujawnił pewne istotne wewnętrzne przemyślenia. W ramach tej introspekcji otwarcie przyznał, że istnieją dwa krytyczne problemy mające wpływ na organizację: utrata koncentracji i niezrównoważony wzrost kosztów operacyjnych.

Należy zauważyć, że ta inicjatywa restrukturyzacyjna wykracza poza proste środki oszczędnościowe. Gra reprezentuje wspólne wysiłki Riot Games mające na celu skupienie się na najbardziej udanych tytułach, w tym League of Legends, Valorant, Teamfight Tactics i Wild Rift.

Jednak to decyzja o zaprzestaniu tworzenia nowych gier w ramach Riot Games Forge oraz celowa redukcja niektórych funkcji i personelu w Legends of Runeterra ilustruje zakres i głębokość tej strategicznej transformacji.

Źródło: www.bing.com