Riot Games zwalnia ponad 500 pracowników przy Valorant i League of Legends

Wielka fala zwolnień w Riot Games: dotknięta 11% siły roboczej

Riot Games, spółka zależna Tencent Games i wydawca popularnych gier League of Legends i Valorant, ogłosiła poważne zwolnienia, które dotkną 11% jej globalnej siły roboczej. W wyniku tej decyzji zwolnionych zostanie około 530 pracowników.

Stagnacja na rynku i duże wyzwania

Choć Riot Games od dawna zajmuje wyróżniającą się pozycję w dynamicznym świecie gier online, obecnie staje przed wyzwaniami stawianymi przez stagnację na rynku. Rosnąca stopa inflacji i dominujący trend wśród graczy, aby ogólnie wydawać mniej, negatywnie wpłynęły na całą branżę.

Warto podkreślić, że zmagania Riotu nie są odosobnionym przypadkiem. Tego samego dnia Electronic Arts ogłosiło, że zredukuje zatrudnienie o 6%, aby zoptymalizować swoje operacje i zmniejszyć powierzchnię biurową.

Restrukturyzacja i zwrot

Ponieważ firmy próbują dostosować się do zmieniającego się krajobrazu gier w sposób konserwatywny pod względem fiskalnym, posunięcia te stanowią szerszy trend, który odbija się echem w całej branży.

W liście do pracowników Riot Games dyrektor generalny Dylan Jadeja ujawnił pewne istotne wewnętrzne przemyślenia. W ramach tej introspekcji otwarcie przyznał, że istnieją dwa krytyczne problemy nękające organizację: utrata koncentracji i niezrównoważony wzrost kosztów operacyjnych.

Strategiczna reorientacja i skupienie się na udanych tytułach

Należy podkreślić, że ta inicjatywa restrukturyzacyjna wykracza poza proste środki oszczędnościowe. Gra stanowi wspólny wysiłek Riot Games mający na celu skupienie się na najbardziej udanych tytułach, do których zaliczają się League of Legends, Valorant, Teamfight Tactics i Wild Rift.

Jednak to decyzja o zaprzestaniu tworzenia nowych gier w ramach Riot Games Forge oraz celowa redukcja niektórych funkcji i personelu w Legends of Runeterra ilustruje zakres i głębokość tej strategicznej transformacji.

Źródło: www.bing.com