Riot Games rewolucjonizuje swój model ekonomiczny w League of Legends

W piątek Riot Games ogłosiło poważne zmiany w modelu biznesowym League of Legends. Celem jest zapewnienie „długoterminowej stabilności” marki poprzez dostosowanie dystrybucji przychodów zespołu ze sprzedaży sponsorskiej do sprzedaży cyfrowej.

Nowe podejście do przychodów dla zespołów LoL

Chociaż od czasu pandemii w 2020 r. zaobserwowano spadek liczby sponsorów, w 2024 r. uzgodniono nowe partnerstwa, a kluczowi sponsorzy, tacy jak Kia, MasterCard, Mercedes-Benz i Red Bull, pozostali lojalni. Przedstawiciele Riot Games uważają jednak, że to sprzedaż treści cyfrowych zapewni żywotność zespołów.

Nowy plan jest zgodny ze strategią Riot Games dotyczącą marki Valorant Champions Tour, zapewniając bardziej „przewidywalne” przychody. Obejmuje to nową dystrybucję przychodów cyfrowych dla drużyn biorących udział w League Championship Series w Ameryce Północnej, League of Legends EMEA Championship w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce oraz League of Legends Champions Korea.

„Globalna pula przychodów” dla zespołów

Połowa globalnej puli przychodów zostanie równo rozdzielona pomiędzy zespoły poziomu 1. 35% zostanie podzielone na udziały konkurencyjne i rozdzielone w oparciu o wyniki w wydarzeniach ligowych i międzynarodowych. Pozostałe 15% trafi do „udziałów fanów”, nagradzających zespoły, które zbudowały silną bazę fanów.

Wszystkie zespoły LCS, LEC i LCK otrzymają stałe stypendium, a także przychody ze sprzedaży zawartości cyfrowej LoL Esports od Riot Games. To nowe podejście powinno nagradzać zespoły za partnerstwo, jednocześnie zachęcając je do rywalizacji i powiększania bazy fanów.

Zmiany te są częścią pragnienia Riot Games, aby zapewnić zrównoważony rozwój ekosystemu, oferując jednocześnie więcej treści cyfrowych w każdym nadchodzącym sezonie dla LoL Esports.

Źródło: www.bing.com