Riot Games ogłasza nowy model ekonomiczny dla League of Legends

Niedawne ogłoszenia Riot Games ujawniają nowy model biznesowy, który ma zapewnić długoterminowy zrównoważony rozwój marki League of Legends. Firma dostosowuje swoje podejście do podziału przychodów między zespołami, przedkładając sprzedaż cyfrową nad sponsoring. Pomimo spadku liczby sponsorów od czasu pandemii w 2020 r. nawiązano nowe partnerstwa, a kluczowi sponsorzy, tacy jak Kia, MasterCard, Mercedes-Benz i Red Bull, pozostali lojalni. W przypadku Riot Games sprzedaż treści cyfrowych zagwarantuje rentowność zespołów.

Nowy model gospodarczy

Strategiczny plan Riot Games dotyczący marki Valorant Champions Tour ma na celu zapewnienie bardziej przewidywalnych przychodów, zmieniając rozkład przychodów cyfrowych pomiędzy zespołami League of Legends w Ameryce Północnej, Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, a także w Korei Południowej. Zespołom zostanie przydzielona „Globalna pula przychodów”, obejmująca udziały ogólne, udziały konkurencyjne i udziały powiązane ze społecznością fanów.

Nagrody i dostosowania

Wszystkie zespoły skorzystają ze stałego przydziału, a także udziału w przychodach ze sprzedaży treści cyfrowych LoL Esports. Takie podejście ma na celu nagradzanie drużyn za współpracę z ligą, a jednocześnie zachęcanie ich do pozostania konkurencyjnymi i powiększania bazy fanów. Zmiany te wpisują się w sytuację, w której Riot Games niedawno zmniejszyło liczbę pracowników o 11%.

Orientacja na przyszłość

Riot Games planuje zwiększać ilość treści cyfrowych na przestrzeni sezonów, w tym oferować treści w grach, takie jak emotki z MSI/Worlds, skórki bohaterów i inne. Celem jest wzmocnienie pozycji LoL Esports jako numeru jeden w światowym e-sporcie, opierając się na pełnej pasji społeczności, uznanych zespołach i graczach wysokiego szczebla. Wprowadzane będą ciągłe dostosowania, aby zapewnić zrównoważony rozwój ekosystemu Riot Games i jej partnerów.

Źródło: www.bing.com