Riot Games dostosowuje model ekonomiczny League of Legends: koncentruje się na sprzedaży cyfrowej

Nowa strategia Riot Games dotycząca długoterminowego zrównoważonego rozwoju marki League of Legends opiera się na dostosowaniu do jej modelu biznesowego i przejściu z podziału przychodów zespołu powiązanego ze sponsorami na rzecz skupienia się na sprzedaży cyfrowej. Pomimo spadku liczby sponsoringu od czasu pandemii w 2020 r., w 2024 r. zawarto nowe partnerstwa z renomowanymi sponsorami. Sprzedaż treści cyfrowych jest jednak postrzegana jako kluczowa dla zapewnienia rentowności zespołów.

Nowy podział dochodów

Nowy plan obejmuje dystrybucję przychodów cyfrowych dla drużyn w LCS w Ameryce Północnej, mistrzostw EMEA w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce oraz mistrzów League of Legends w Korei. „Globalna pula przychodów” zostanie przydzielona zespołom w trzech głównych obszarach. Połowa GRP zostanie przydzielona zespołom Tier 1 w formie akcji ogólnych. Kolejne 35% zostanie podzielone na udziały konkurencyjne w oparciu o wyniki konkurencyjne. Pozostałe 15% to „udziały fanów”, nagradzające zespoły za rozwój silnej bazy fanów.

Perspektywy na przyszłość

W ramach nowego planu wszystkie zespoły LCS, LEC i LCK otrzymają stały przydział oraz część przychodów ze sprzedaży treści cyfrowych LoL Esports. Riot Games planuje zwiększać ilość treści cyfrowych na przestrzeni sezonów, przy czym zawartość w grach już odnotowuje rekordowy poziom zaangażowania i przychodów. John Needham, prezes ds. e-sportu w Riot Games, mówi, że zmiany te mają na celu wzmocnienie pozycji LoL Esports jako wiodącego e-sportu na świecie i zapewnienie jego trwałości dla obecnych i przyszłych graczy.

W przyszłości nastąpi więcej zmian, zawsze mających na celu ulepszenie naszych gier, lepszą obsługę graczy i zapewnienie zrównoważonego rozwoju ekosystemu Riot Games i naszych partnerów.

Źródło: www.bing.com