Riot Games dokonuje przeglądu swojego modelu ekonomicznego League of Legends

Riot Games ogłasza poważną zmianę w swoim modelu biznesowym dla swojej marki League of Legends

Riot Games ogłosiło niedawno dostosowanie swojego modelu biznesowego marki League of Legends, aby zapewnić „długoterminowy zrównoważony rozwój”. Ten nowy plan ma na celu redystrybucję przychodów pomiędzy zespołami poprzez przeniesienie udziału sprzedaży sponsoringowej na sprzedaż cyfrową. Pomimo spowolnienia współpracy partnerskiej od czasu pandemii w 2020 r., w 2024 r. dołączyli nowi sponsorzy, a główni sponsorzy, tacy jak Kia, MasterCard, Mercedes-Benz i Red Bull, pozostali lojalni. Przedstawiciele Riot Games uważają jednak, że to sprzedaż treści cyfrowych zapewni żywotność zespołów.

Nowy plan zgodny ze strategią Riot Games Valorant Champions Tour

Nowy plan jest zgodny ze strategią Riot Games dotyczącą marki Valorant Champions Tour, zakładającą oferowanie bardziej „przewidywalnych” przychodów. Plan ten obejmuje dystrybucję przychodów cyfrowych dla drużyn LoL w Ameryce Północnej (League Championship Series), Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA Championship) oraz Korei (Champions Korea).

„Globalna pula przychodów” zostanie przydzielona zespołom na podstawie trzech kryteriów. Połowa tego GRP trafi do drużyn z poziomu 1, kolejne 35% zostanie rozdzielone na podstawie wyników w rywalizacji, a pozostałe 15% zostanie nagrodzone drużynami, które zbudowały silną bazę fanów.

Zmiany na rzecz lepszej alokacji dochodów i zrównoważonego wzrostu

W ramach nowego planu wszystkie zespoły LCS, LEC i LCK otrzymają stały przydział oraz wspólne przychody ze sprzedaży treści cyfrowych LoL Esports. Riot Games ogłosiło również plany zwiększenia ilości treści cyfrowych w danym sezonie, powołując się na rekordowe zaangażowanie i przychody z zawartości takiej jak skórki zwycięzców mistrzostw, emotikony SKE i zawartość MSI/MSI.Światy.

John Needham, prezes ds. e-sportu w Riot Games, powiedział: „LoL Esports to firma e-sportowa numer 1 na świecie, z pełną pasji społecznością, najbardziej uznanymi zespołami, najlepszymi graczami i niezrównanym dziedzictwem. Zamierzamy umocnić tę pozycję i zapewnić jej trwałość dla obecnych i przyszłych graczy. »

Zmiany nastąpiły po podjętej w styczniu decyzji Riot Games o zwolnieniu 11% siły roboczej, czyli około 530 pracowników na całym świecie. Celem tych dostosowań jest ulepszanie gier, lepsza obsługa graczy i zapewnienie trwałości ekosystemu Riot Games i jej partnerom.

Źródło: www.bing.com