Przewodnik dla początkujących: Zaklęcia przywoływacza w League of Legends

Kompletny przewodnik po zaklęciach przywoływacza w League of Legends

Wprowadzenie: Zaklęcia przywoływacza są istotną i integralną częścią rozgrywki w League of Legends. Mogą zadecydować o różnicy między zmiażdżeniem wroga a zniszczeniem Nexusa w ciągu dwudziestu minut. Wybór odpowiednich dwóch zaklęć przywoływacza może mieć kluczowe znaczenie i nie można ich zmienić raz w grze. W tym artykule przedstawiamy wszystkie zaklęcia przywoływacza w League of Legends, a także te charakterystyczne dla ARAM-u.

Błysk: najpopularniejsze zaklęcie przywoływacza

Błysk, używany przez większość bohaterów, jest najczęściej używanym zaklęciem przywoływacza w League of Legends. Pozwala graczom teleportować się na niewielką odległość w kierunku ich kursora. Niezależnie od tego, czy chodzi o uniknięcie wroga, czy wykonanie akcji ofensywnej, Flash jest wszechstronnym narzędziem. Ma jednak czas odnowienia wynoszący 300 sekund, przez co gracze są podatni na ataki po użyciu. Dlatego ważne jest, aby monitorować zaklęcia przywoływacza drużyny przeciwnej, szczególnie w przypadku dżunglerów.

Leczenie: podstawowe zaklęcie przywoływacza w BOT

Używane głównie na BOT Lane, Leczenie leczy bohatera i pobliskiego sojusznika, jednocześnie zapewniając im zwiększenie prędkości ruchu. Zazwyczaj ADC wybierze Leczenie, podczas gdy Wsparcie wybierze inne zaklęcie przywoływacza, takie jak Podpalenie lub Wyczerpanie, do obrony przed wrogimi bohaterami.

Wyczerpanie: idealne zaklęcie obronne przywoływacza

Wyczerpanie to idealne zaklęcie przywoływacza przeciwko szybkim wrogim bohaterom. Spowalnia cel o 30% na trzy sekundy i zmniejsza zadawane obrażenia o 35%. To idealny wybór przeciwko śnieżnym bohaterom, takim jak Master Yi czy Rengar, a także poważnym zagrożeniom dps, takim jak nakarmiony wrogi ADC. Zwykle jest to wykonywane przez wsparcie lub ADC na BOT Lane, aby zwolnić i pokonać wrogiego ADC.

Duch: najnowszy trend w ADC

Pierwotnie używany głównie przez bohaterów Top Lane do doganiania uciekających wrogów, Duch został ostatnio zaadaptowany przez prowadzących w celu zabezpieczenia zabójstw. Daje graczom premię do prędkości ruchu w wysokości 24-48% (w zależności od poziomu) na dziesięć sekund i pozwala im przechodzić przez stwory i ignorować kolizje. Celem jest lepsze blokowanie zabójstw.

Podpalenie: niezbędne ofensywne zaklęcie przywoływacza

Podpalenie to ofensywne zaklęcie przywoływacza używane na wszystkich liniach. Zadaje nieuchronne obrażenia, które rosną wraz z poziomem wroga przez pięć sekund. Zapewnia również widoczność celu nawet w trybie ukrycia i zadaje poważne rany, zmniejszając leczenie. Świetnie sprawdza się przeciwko samoleczącym się bohaterom lub gdy jest wrogie Wsparcie używające zaklęć leczących. Pamiętaj, że Podpalenie nie kumuluje się, więc unikaj używania go na tym samym celu lub poczekaj, aż się skończy, aby aktywować nowy.

Teleportacja: strategiczne zaklęcie przywoływacza

Teleportacja jest często używana przez graczy Top Lane, aby szybko przemieszczać się po mapie. Teleportuje się do sojuszniczej wieży przez pierwsze dziesięć minut gry, a następnie przekształca się w Unleashed Teleport, zapewniając globalny zasięg. Służy w szczególności do tworzenia strategii eksplozywnych lub do zaskoczenia wroga. Czasami gracze Mid Lane również wybierają Teleportację.

Oczyszczenie: zaklęcie przywoływacza, które usuwa kontrolę

Oczyszczenie to zaklęcie przywoływacza czystego celu, które uwalnia od większości kontroli tłumu (CC) i negatywnych debuffów, takich jak Podpalenie. Zapewnia również 65% Wytrwałości na trzy sekundy, przez co przyszłe CC będą mniej skuteczne. Jest często wybierany przez prowadzących, którzy walczą z bohaterami z silną kontrolą tłumu.

Bariera: Najlepsza ochrona dla bohaterów w środkowej fazie gry

Bariera zapewnia graczom tarczę, która trwa dwie sekundy i pochłania obrażenia o wartości 101-411 (w zależności od poziomu). Jest to szczególnie przydatne dla bohaterów środkowej alei, którzy chcą uniknąć szybkiego znokautowania podczas fazy gry w alei.

Porażenie: podstawowe zaklęcie przywoływacza dla dżunglerów

Porażenie to jedyne zaklęcie przywoływacza ograniczone do mapy Summoner’s Rift i określonej roli dżunglera. Wymagane jest, aby odnieść sukces w dżungli i kupić przedmiot Jungle Pet na początku gry. Powinien być również używany do zabezpieczania obozów w dżungli i ważnych celów. Istnieją różne wersje Smite z ulepszonymi efektami i obrażeniami, w zależności od ewolucji przedmiotu Jungle Pet.

Czary przywoływacza ARAM: czary dostępne wyłącznie w trybie gry ARAM

W trybie gry ARAM „Wszyscy bohaterowie są wybierani losowo w trybie 5 na 5 na środkowej mapie”, niektóre zaklęcia przywoływacza są odblokowywane od poziomu mistrza 6. Mark and Dash są najczęściej używane i pozwalają rozpocząć lub kontynuować walkę. Z drugiej strony przejrzystość przywraca część many bohaterom i sojuszniczym bohaterom.

Wniosek: Oto wszystkie zaklęcia przywoływacza dostępne obecnie w League of Legends. Nowe zaklęcia są dodawane lub usuwane przez Riot Games niezwykle rzadko. Wybór dwóch czarów przywoływacza to kluczowa decyzja, która może znacząco wpłynąć na przebieg rozgrywki. Ważne jest, aby dobrze znać umiejętności wszystkich i wykorzystywać je we właściwym czasie, aby zmaksymalizować ich wpływ na grę.

Źródło: www.rivalry.com