Organizacje i ligi e-sportowe na całym świecie stoją w obliczu wyzwań finansowych, w tym franczyzy League of Legends w Korei (LCK). Próbując zaradzić temu problemowi, LCK wprowadził Sport Financial Regulations (SFR), system regulacji płac, który ma na celu zapewnienie stabilności finansowej lidze. Arnold Hur, CEO Gen.G, omówił wpływ tych przepisów i sytuację finansową zawodów League of Legends na The Monte & Wolf Show.
Poważne straty dla organizacji
Hur zwrócił uwagę na znaczne straty, jakie organizacje ponoszą uczestnicząc w tych ligach. Wskazał, że zarobki piłkarzy są kilkukrotnie większe niż przychody generowane przez samą ligę. Według Hur, większość organizacji wciąż traci rocznie około 3 milionów dolarów w ekosystemie League of Legends.
Rozważana sprzedaż drużyn
Ponadto Hur wspomniał, że wiele organizacji ligi franczyzowej rozważa sprzedaż swoich drużyn. W 2023 roku w LEC i LCS niektóre organizacje sprzedawały swoje miejsca w lidze. Na przykład CLG zostało wchłonięte przez NRG Esports, a Rogue i Misfits Gaming zostały zastąpione przez Team Heretics i KOI.
Korzyści z RFS
Hur wyjaśnił, w jaki sposób RFS przyniesie korzyści organizacjom i przyczyni się do lepszej monetyzacji i zrównoważonego rozwoju w lidze. Skrytykował obecny system LCK, mówiąc, że zachęca on organizacje do nieinwestowania w swoją siłę roboczą. Zasugerował, że prowadzenie drużyny bez sponsorów i z minimalną liczbą graczy może być bardziej opłacalne niż posiadanie mistrzowskiej drużyny, co uważa za absurdalne.
Potencjalne rozwiązania w trakcie dyskusji
Podczas dyskusji Hur i gospodarze badali potencjalne rozwiązania problemów finansowych w e-sporcie League of Legends. Rozważali utworzenie cyfrowego strumienia przychodów dla organizacji podobnych do Valorant z Riot Games i dyskutowali o możliwości stworzenia superligi APAC, która zgromadziłaby najlepsze drużyny z Azji w jednym konkursie.
Chociaż opinie różniły się co do konkretnych szczegółów, jak sprostać tym wyzwaniom, uzgodniono, że zmiany są konieczne dla rozwoju i sukcesu ligi. Hur wyraził potrzebę ligi, która podejmuje większe ryzyko i próbuje nowych podejść, aby przenieść e-sport na wyższy poziom wzrostu.
źródło: gameishard.gg