Podejście do światowych finałów League of Legends: uczelnie coraz chętniej przyjmują e-sport

Esport: Stypendia dla graczy

Czasy się zmieniają i stypendia nie są już tylko dla tradycyjnych sportowców. Szybka ewolucja ery cyfrowej sprawiła, że ​​coraz więcej uniwersytetów oferuje stypendia dla graczy w gry wideo, aktywnie uczestnicząc w ten sposób w walidacji i uznawaniu tej formy rywalizacji.

Osobista przemiana
Karlin Oei jest jednym z beneficjentów tego trendu, który głęboko zmienił jego życie. Wychowany w rodzinie lekarzy przeżył przemianę, która zmieniła jego życie, gdy otrzymał stypendium w wysokości 80 000 dolarów za występ w grze League of Legends.

Rosnące uznanie
Teraz już nie mniej niż 550 instytucji oferuje stypendia dla graczy. Eksperci branżowi uważają, że nieuniknione jest, że gry wideo staną się jednym z najpopularniejszych sportów uniwersyteckich.

Wyzwania
Wokół e-sportu wyłania się krajobraz rywalizacji. Esport nie jest regulowany przez NCAA, ale National Association of College Esports (NACE) pomogło wprowadzić zasady w tym obszarze.

Przejście na wyższy poziom
Wraz z globalizacją e-sportu i związanym z nią ogromnym wpływem gospodarczym, najlepsze szkoły chcą rozszerzyć swoją działalność na ten obszar. Uniwersytety takie jak Maryville poszły w ślady Roberta Morrisa i oferują pełne stypendia dla sportowców e-sportowych.

Różne korzyści
Esport zapewnia inkluzywną przestrzeń, w której utalentowani kontuzjowani sportowcy znajdują drugie życie. Ponadto zwroty z inwestycji w te programy e-sportowe są znaczne.

Poza stereotypami
Ostatecznie świat e-sportu to świat, w którym małe i duże szkoły działają na równych zasadach. To zupełnie inna atmosfera niż typowa lekkoatletyka uniwersytecka. Gracze e-sportowi łączą inteligencję, myślenie strategiczne i sprawność umysłową, pomagając przełamać tradycyjne stereotypy.

Źródło: theathletic.com