Nowy patch do LoL-a: Nerfing Ezreala w wersji 14.3

Ezreal, wszechstronny bohater, który zostanie „osłabiony”

Ezreal to jeden z najpopularniejszych bohaterów w League of Legends, posiadający dużą liczbę skórek, które przemawiają do jego fanów. Jako strzelec jest prawdopodobnie najbardziej wszechstronnym wyborem. Zawsze był obecny w profesjonalnych zawodach, częściowo dzięki Błyskowi zintegrowanemu z umiejętnością E. W przeciwieństwie do większości ADC, nie cierpi z powodu większych ograniczeń w ucieczce przed wrogami.

Potężna moc

Dodatkowo może zadawać obrażenia za pomocą dystansowej umiejętności Q, co czyni go bardzo trudnym dla przeciwnika. W środkowej fazie gry kombinacja W+Q Ezreala może odebrać połowę punktów życia każdemu, kto ma słaby opór. A krótki czas odnowienia jego umiejętności niczego nie ułatwia.

Nadchodzący spadek mocy

Obecnie Ezreal ma współczynnik wygranych na poziomie około 50%. Ogólnie rzecz biorąc, bohaterowie nie są osłabieni, dopóki ich współczynnik zwycięstw nie przekroczy znacząco 50%, jak ma to miejsce w przypadku Trundle’a i Maokai (odpowiednio około 52% i 56,5% współczynnika zwycięstw). Mimo to Ezreal będzie osłabiony, ponieważ wskaźnik wygranych wynoszący 50% jest wsparty imponującym współczynnikiem wybierania na poziomie 22%, jednym z najwyższych obecnie w grze.

Nadchodzące zmiany

Wśród zmian nadchodzących w Ezrealu znajdziemy:

Zmniejszono współczynnik obrażeń od ataku Q ze 135% do 130%
– Zmniejszono podstawowe obrażenia R z 350 – 700 do 325 – 625
– Zmniejszono współczynnik dodatkowych obrażeń od ataku R ze 120% do 100%

Umiejętność Q Ezreala jest jego znakiem rozpoznawczym. Chociaż redukcja współczynnika obrażeń od ataku o 5% może wydawać się niewielka, ma to znaczący wpływ, ponieważ Ezreal niemal natychmiast rzuca umiejętność Q. Zatem redukcja obrażeń o 5% kumuluje się przez co najmniej 25 minut, powodując gwałtowny spadek zadawanych obrażeń.

Dodatkowo umiejętność R została osłabiona zarówno pod względem obrażeń podstawowych, jak i dodatkowego współczynnika obrażeń od ataku, co ogranicza jej zdolność do usuwania fal stworów w środkowej fazie gry i jej użyteczność w walkach drużynowych. Jednakże, ponieważ Ezreal może obierać różne ścieżki pod względem składu przedmiotów, w tym reklamy, aplikacji, a nawet półobrońców, jego osłabienie nie będzie na tyle znaczące, aby zakłócić jego współczynnik zwycięstw. Dlatego to zmniejszenie jego mocy wydaje się logiczne.

Kiedy nerwy będą aktywne?

Podobnie jak inne zmiany wprowadzone w łatce 14.3, osłabienia Ezreala będą aktywne na wszystkich serwerach od 7 lutego 2024 r.

Źródło: gameriv.com