Nowe osłabienia marki: Riot reaguje na wzrost liczby magów w dżungli LoL

Riot Games zmniejsza moc Branda w dżungli

Riot Games zdecydowało dziś o zmniejszeniu mocy Branda po tym, jak ekstrawagancki mag okazał się najlepszym wyborem dla dżungli na początku 14. sezonu League of Legends. Choć wielu fanów League spodziewało się już osłabień Ardent Vengeance w patchu 14.3 na początku lutego, zespół Riot zajmujący się balansem zdecydował dzisiaj, że oczekiwanie na grę jest zbyt długie, biorąc pod uwagę moc zdobytą przez maga. Zamiast czekać, wprowadzili dwie zmiany w bohaterze w aktualizacji poprawki z 24 stycznia.

Zmiany zmniejszające siłę Branda w dżungli

Zmiany te są bezpośrednio związane z siłą Branda w dżungli. Pierwszy zmniejsza obrażenia zadawane potworom (do 220%), podczas gdy drugi zmniejsza siłę wybuchu, którą mógłby zbudować dzięki swoim stosom Płomienia. Biorąc pod uwagę, że wskaźnik zwycięstw bohatera w dżungli wzrósł już do 57% zaledwie kilka godzin po wydaniu aktualizacji 14.2, nie jest zaskoczeniem, że programiści skupili się na sile Branda w tej roli.

Dzięki tym zmianom Brand będzie mógł stopniowo powrócić na ścieżkę środkowej alei, a nawet zostać ponownie obsadzony w roli wsparcia. Do dzisiaj, ze względu na jego siłę w dżungli, jego zwykła rola spadła w rankingach i obecnie stanowi odpowiednio zaledwie 0,6% i 2,5% gier rankingowych. Powinno to również pomóc w nieco większym zwiększeniu wyboru typów do tej roli. Marka dominowała na początku 2024 r., ale inni silni bohaterowie, tacy jak Lillia, Rengar i Nocturne, mogą zauważyć wzrost współczynnika gry, jeśli Ardent Vengeance zniknie.

Zmiany dla innych mistrzów

Brand nie był jedynym mistrzem League, na którego wpływ miały nieplanowane zmiany w balansie gry z 24 stycznia. Oprócz osłabień maga w dżungli, Teemo i Rumble otrzymali mniejsze wzmocnienia, aby pomóc im wyróżnić się w sezonie 14. Zwiększono obrażenia obszarowe Teemo, podczas gdy Rumble otrzymał więcej obrażeń dzięki premii do mocy umiejętności za swój Elektroharpun. Podstawowy atak Zmechanizowanego również został nieco ulepszony. Powinny to być ostatnie zmiany, jakie Riot wprowadzi na aktywne serwery League do czasu pojawienia się aktualizacji 14.3 w środę, 7 lutego, chociaż jeśli w metagrze będzie nadal pojawiać się więcej wyjątków, programiści mogą być zmuszeni do ponownego działania.

Źródło: dotesports.com