Najpopularniejszą grą e-sportową w 2022 roku jest League of Legends


Branża gier znacznie się rozwinęła w ciągu ostatnich kilku lat w wyniku rozwoju dostępnych technologii i dostępu do Internetu. Potencjał rywalizacji w grach rośnie każdego dnia, ponieważ coraz więcej osób interesuje się e-sportem jako karierą. Zawody e-sportowe dają widzom szansę na najlepsze wrażenia w sieci LAN, a jednocześnie na dogłębne zrozumienie gier. Bardzo potrzebny impuls dla sceny esportowej nastąpił w 2022 roku wraz z odrodzeniem się sieci LAN na całym świecie po epidemii COVID-19. League of Legends, popularna gra typu multiplayer online battle arena (MOBA) od Riot Games, podobno zdobyła najwyższą oglądalność e-sportu w 2022 roku, wynika z nowej analizy przeprowadzonej przez Esports Charts. Co więcej, Valorant, kolejna gra studia Riot, znalazła się w pierwszej piątce wydarzeń e-sportowych w 2022 roku.

Top 5 gier e-sportowych 2022 roku pod względem oglądalności

5. Waleczny

Różnica między Valorantem a jego rywalem Counter-Strike: Global Offensive [CS: GO] szybko się zawęża, mimo że Valorant jest daleko w tyle. Valorant, taktyczna strzelanka FPS od Riot Games, odnotowała w 2022 roku fenomenalny wzrost oglądalności. W 2022 roku gra miała 283,47 mln godzin oglądania, co oznacza wzrost o 32,9% w stosunku do 2021 roku. Turniej Valorant Champions 2022, który służył jako najważniejsze wydarzenie sezonu, było zdecydowanie najczęściej odwiedzanym konkursem. W szczytowym momencie oglądało go 1,5 miliona ludzi. Szczyt oglądalności w 2022 roku wzrósł o prawie 27% w porównaniu do 2021 roku.

Przeczytaj także strategię ataku TH11 vs TH12 Queen Walk Blizzard w starciu klanów – Sportslumo

4. Kropka 2

Czwarte miejsce w zestawieniu zajęło Dota 2, dobrze znana gra typu MOBA firmy Valve. Spadek o 10% w stosunku do 2021 r. sprawił, że w 2022 r. gra zgromadziła ponad 313,61 mln godzin oglądania. The International 2022, najważniejsze zawody e-sportowe Dota 2, zgromadziły ponad 1,7 mln widzów i były najczęściej oglądanymi wydarzeniami Dota 2 poprzedniego roku. Szczytowa oglądalność The International 2021, która miała szczytową oglądalność 2,7 miliona, była znacznie wyższa niż ta liczba, mimo że wydaje się być wysoka.

3. Mobilne legendy: Bang Bang

MLBB, popularna mobilna gra typu MOBA firmy Moonton, w 2022 roku wzbudziła największe zainteresowanie wśród mobilnych gier e-sportowych. W porównaniu z 2021 rokiem czas antenowy gry wydłużył się o 7%, a czas oglądania spadł o 14,4%. Mistrzostwa Świata M4, Mistrzostwa Świata sezonu e-sportowego 2022, z pewnością odegrały rolę w spadku czasu oglądania, ponieważ odbyły się w styczniu 2023 r., a nie w 2022 r., jak pierwotnie planowano.

W 2022 roku MLBB oglądało łącznie 331,47 miliona godzin. Finały 9. sezonu Mobile Legends Professional League (MPL) ID przyciągnęły ponad 2,84 miliona wyświetleń, co czyni go najchętniej oglądanym turniejem poprzedniego roku.

2. Counter-Strike: Global Offensive (CS: GO)

Drugie najczęściej oglądane wydarzenie e-sportowe w 2022 roku zostało rozegrane w popularnej taktycznej strzelance pierwszoosobowej (FPS) firmy Valve o nazwie CS: GO. Na oglądanie go poświęcono ponad 448,41 mln godzin. Co zaskakujące, pomimo silnej konkurencji ze strony gry FPS Riot Games Valorant, oglądalność wzrosła o 8,5% w porównaniu z 2021 r. Warto zauważyć, że spośród wszystkich gier najwięcej czasu antenowego (14,4 tys. godzin) uzyskał CS: GO . Warto zauważyć, że PGL Major Antwerp 2022 był najbardziej znanym turniejem CS: GO roku 2022. Ponad 2,1 miliona widzów obejrzało szczyt, aby zobaczyć, jak Natus Vincere i FaZe Clan rywalizują w wielkim finale belgijskiego majora.

1. Legendarna liga

Drugi rok z rzędu League of Legends wyprzedziło pod względem oglądalności wszystkie inne rozgrywki e-sportowe. W 2022 roku zgromadzono około 617 milionów godzin czasu oglądania, czyli o 7% mniej niż w 2021 roku. Jednym z najbardziej lubianych zawodów e-sportowych na świecie były Mistrzostwa Świata League of Legends 2022, często znane jako Mistrzostwa 2022, które służyły jako wielki finał sezonu. Z 5,1 milionami widzów w szczytowym momencie, wielkie finały Mistrzostw Świata 2022 pomiędzy T1 i DRX odnotowały 22% wzrost liczby widzów z największej oglądalności Mistrzostw Świata 2021.

W e-sporcie League of Legends drużyna zajmująca czwarte miejsce nigdy wcześniej nie zdobyła mistrzostwa świata, ale koreańska drużyna DRX zmieniła to w 2022 roku, wygrywając Puchar Przywoływacza, kończąc opowieść o Kopciuszku. Seria Mid-Season Invitational (MSI) również miała wspaniały rok w 2022 roku. Warto zauważyć, że wielkie finały MSI 2022 zgromadziły ponad 2,1 miliona widzów w szczycie, czyli więcej niż szczyt widzów Mistrzostw 2017 i 2018.

Spośród 5 najchętniej oglądanych gier e-sportowych w 2022 roku trzy to MOBA, a dwie pozostałe to taktyczne strzelanki pierwszoosobowe. I tylko jedna z 5 najlepszych gier to gra mobilna; inne to gry komputerowe. Fakt, że Free Fire i Battlegrounds Mobile India (indyjska wersja PUBG Mobile), dwie gry, które powinny znaleźć się na tej liście, zostały zakazane w Indiach, pomimo faktu, że mobilny e-sport odnotował ogromny wzrost w ciągu ostatnich kilku lat, prawdopodobnie winą za brak kolejnych tytułów.

Otrzymuj najnowsze informacje od Sportslumo.com, śledząc nas na Instagramie, Świergoti YouTube





Źródło : https://sportslumo.com/esports/the-most-popular-esports-game-in-2022-is-league-of-legends/