Najchętniej oglądane e-sporty w 2024 roku

Rok 2024 zapowiada się kluczowo dla branży e-sportu, pod znakiem flagowych wydarzeń i rekordowej publiczności. Mistrzostwa Świata League of Legends nie tylko pobiły rekordy oglądalności, ale odbyły się także pierwsze Mistrzostwa Świata w E-sportach, w których wzięło udział ponad dwadzieścia gier. W kontekście szybkiego rozwoju wprowadzenie e-sportu do igrzysk olimpijskich zostało jednomyślnie zatwierdzone przez Międzynarodowy Komitet Olimpijski (MKOl), co świadczy o rosnącej integracji e-sportu z kulturą popularną.

Najważniejsze wydarzenia roku 2024

Mistrzostwa Świata League of Legends
Finał Mistrzostw Świata League of Legends, który w szczytowym momencie oglądał ponad 6,9 miliona widzów, jest obecnie najchętniej oglądanym wydarzeniem e-sportowym wszechczasów. Od 2011 roku ta kultowa gra MOBA urzeka publiczność, a jej wpływ na scenę rywalizacji stale rośnie. Gracze tacy jak Faker i Deft stali się ikonami, przyczyniając się do szumu wokół gry.

Mobile Legends: Bang Bang na szczycie gier mobilnych
Mobile Legends: Bang Bang zajęło drugie miejsce z ponad 4,1 milionami widzów na Mistrzostwach Świata M6 w Kuala Lumpur. Ta gra, stworzona przez Moontona, jest szczególnie popularna w Azji Południowo-Wschodniej i pokazuje, jak gry mobilne zajmują ważne miejsce w świecie e-sportu.

Nowe gwiazdy e-sportu

Counter-Strike 2: nowoczesna legenda
Counter-Strike 2 w dalszym ciągu błyszczy na scenie rywalizacji, osiągając szczytową liczbę 1,8 miliona widzów podczas PGL Major w Kopenhadze. Dziedzictwo Counter-Strike’a obejmuje ponad dwie dekady, a społeczność pozostaje aktywna i zaangażowana.

VALORANT: obiecująca przyszłość
Riot Games także odnotowało nowy poziom swojego tytułu VALORANT – 1,6 miliona widzów podczas Valorant Champions Tour Masters w Madrycie. Ten sukces pokazuje szybki rozwój gry w świecie e-sportu, przyciągając coraz większą publiczność.

Inne godne uwagi gry

DOTA 2 i Brawl Stars
Międzynarodowy turniej DOTA 2 zgromadził ponad 1,5 miliona widzów, potwierdzając siłę gier typu MOBA. Tymczasem Brawl Stars należący do Supercell zajął szóste miejsce, osiągając 1,1 miliona widzów podczas Mistrzostw Brawl Stars w Helsinkach.

PUBG Mobile i Fortnite
PUBG Mobile również odnotowało dobry wynik z prawie 1 milionem widzów podczas Global Championship, podczas gdy Fortnite odnotował wzrost oglądalności o 800 000 widzów podczas Fortnite Championship Series, co oznacza powrót do poprzednich wyników.

Wolny ogień i Arena Waleczności
W obszarze gier mobilnych Free Fire podczas World Series wyróżniało się 751 000 widzów, a Arena of Valor osiągnęło 713 000 widzów, co pokazuje, że gry mobilne w dalszym ciągu zyskują popularność na scenie rywalizacji.

Dzięki tym przełomowym wydarzeniom w 2024 r. świat e-sportu nabierze rozpędu, a śledzenie tej ewolucji w nadchodzących latach będzie ekscytujące.

Odczyty: 0