LoL Esports ujawnia model biznesowy inspirowany VCT dla LCS, LEC i LCK

League of Legends Esports przyjmuje nowy model podziału przychodów

League of Legends Esports (LoL esports) wdraża nowy model biznesowy w swoich głównych ligach, a mianowicie League of Legends Championship Series (LCS), League of Legends EMEA Championship (LEC) i League of Legends Champions Korea (LCK). Model jest inspirowany udaną trasą Valorant Champions Tour (VCT) i jak stwierdził prezes Riot Games ds. e-sportu, koncentruje się na przychodach generowanych z cyfrowych elementów gry.

Celem tej zmiany jest zapewnienie długoterminowej stabilności LoL Esports poprzez pokrycie kosztów produkcji, wspieranie zespołów, interesariuszy i nie tylko. Nowy model, na wzór VCT, polega na zapewnieniu stałych stypendiów zespołom LCK, LCS i LEC oraz podziale przychodów ze sprzedaży treści cyfrowych. To przejście w kierunku treści cyfrowych ma na celu zapewnienie większej stabilności i skalowalności.

Globalna pula przychodów i zachęty dla zespołów

Globalna pula przychodów (GRP) będzie rozdzielać przychody cyfrowe pomiędzy zespoły w oparciu o wyniki stron trzecich i poziom zaangażowania fanów. Riot Games planuje zwiększyć udział w przychodach i produkcję treści cyfrowych w celu wsparcia GRP, ostatecznie generując połowę całkowitych przychodów ze sponsoringu i mediów po odzyskaniu początkowych inwestycji.

Ten nowy model ma zachęcać do konkurencyjności i promować rozwój fanów, z korzyścią zarówno dla lig, jak i drużyn w LCS, LEC i LCK. Jeśli chodzi o LPL, istnieją plany zbadania potencjalnych zmian w ich modelu biznesowym w przyszłości.

Rozszerzanie treści cyfrowych i wsparcie zespołu

Nowy model LoL Esports, podobny do VCT, prawdopodobnie doprowadzi do wzrostu liczby treści cyfrowych obejmujących drużyny i graczy. Może to obejmować różne elementy, takie jak karty graczy, emotki, ikony, Barwy i skórki, poprawiając ogólne wrażenia fanów i wsparcie zespołu.

Chociaż ogłoszenie nie dotyczyło mniejszych regionów, w tym Pacific Championship Series (PCS), Vietnam Championship Series (VCS), brazylijskich mistrzostw League of Legends (CBLOL), League of Legends Japan League (LJL) i Liga Latinoamerica (LLA) ), nadal skupiamy się na wzmacnianiu głównych lig i drużyn.

Dzięki temu nowemu modelowi podziału przychodów i naciskowi na treści cyfrowe LoL Esports jest w stanie jeszcze bardziej zaangażować fanów, wspierać zespoły i zapewnić stabilność finansową konkurencyjnej sceny gier.

Źródło: www.bing.com