LoL Esports prezentuje swój nowy model biznesowy dla LCS, LEC i LCK

League of Legends Esports wprowadza nowy model biznesowy dla głównych lig

League of Legends Esports (LoL esports) wdraża nowy model biznesowy dla głównych lig League of Legends Championship Series (LCS), League of Legends EMEA Championship (LEC) i League of Legends Champions Korea (LCK). Jak wynika z oficjalnego oświadczenia Johna Needhama, prezesa Riot Games ds. e-sportu, model ten jest „bliski temu, który wdrożyliśmy już w ramach Valorant Champions Tour (VCT)” pod względem przychodów generowanych przez cyfrowe elementy w grach.

Celem tej zmiany jest utrzymanie dobrego stanu LoL Esports i ewolucja w kierunku długoterminowego zrównoważonego rozwoju, aby wygenerować wystarczające przychody na pokrycie kosztów produkcji, zespołów, interesariuszy i nie tylko.

Nowy model ekonomiczny podobny do VCT dla LCS, LEC i LCK

Nowy model biznesowy zakłada płacenie stałej diety zespołom LCK, LCS i LEC oraz dzielenie się przychodami ze sprzedaży treści cyfrowych. To przesuwa punkt ciężkości ze sponsoringu na treści cyfrowe, które według Johna są bardziej stabilne i skalowalne.

Globalna pula przychodów (GRP) rozdziela przychody cyfrowe pomiędzy zespoły na podstawie kategorii, wyników i zaangażowania fanów. Riot zwiększa swój udział w przychodach i ilość treści cyfrowych, aby wesprzeć GRP, ostatecznie wnosząc po odzyskaniu inwestycji 50% innych bezpośrednich przychodów, takich jak sponsoring i media.

Model ten ma na celu zwiększenie konkurencyjności i wspieranie wzrostu liczby fanów, z korzyścią zarówno dla lig i drużyn LCS, LEC i LCK. Jeśli chodzi o LPL, John zapewnia, że ​​trwają prace nad zbadaniem, w jaki sposób ich model biznesowy może ewoluować w przyszłości.

Należy zauważyć, że w ogłoszeniu nie wspomniano o mniejszych regionach, w tym o Pacific Championship Series (PCS), Vietnam Championship Series (VCS), brazylijskiej lidze League of Legends Championship (CBLOL), League of Legends Japan League (LJL) i Liga Latinoamerica (LLA).

Oczekuje się, że nowy model LoL Esports, podobny do VCT, doprowadzi do wzrostu liczby treści cyfrowych obejmujących drużyny i graczy. Może to obejmować różne przedmioty, takie jak karty graczy, emotikony, ikony, Barwy i skórki.

Wycieczka Valorant Champions Tour Riot Games (VCT)

Valorant Champions Tour (VCT) to rywalizacyjna wycieczka e-sportowa Riot Games poświęcona strzelance FPS Valorant. W VCT fani mają dostęp do różnych treści cyfrowych dla swoich ulubionych drużyn, takich jak karty graczy, członkowie załogi broni, graffiti, skórki do broni i kapsuły drużyn.

Pokazują swoje wsparcie dla swoich ulubionych drużyn, kupując kapsuły drużyn w drodze transakcji w grze.50% zysków wygenerowanych z kolekcji każdej drużyny jest dzielonych między nimi przez cały sezon.

Obserwuj ONE Esports na Facebooku i Twitterze, aby uzyskać więcej aktualności, przewodników i najważniejszych informacji o LoL.

Źródło: www.bing.com