League of Legends Sezon 14: Kontrowersje wokół systemu rankingowego

League of Legends Sezon 14: Kontrowersyjny system rankingowy

14. sezon popularnej gry sieciowej League of Legends wywołał falę niezadowolenia wśród graczy. Sednem kontrowersji jest system rankingowy gry, w którym gracze zauważają znaczne odliczenia punktów ligowych (LP) po porażkach, nawet przy wysokim wskaźniku zwycięstw i kompetentnej grze. Jest to szczególnie powszechne w przypadku rangi Szmaragdowej, uważanej za środkowy punkt gry.

Frustracja graczy

Gracze wyrażali swoje frustracje w mediach społecznościowych. Jeden z graczy, znany jako „Kara”, zgłosił, że utrzymał szacunkowy wskaźnik wygranych na poziomie 71%, ale po porażce odnotował spadek o 21 PL. Liczba ta nieznacznie przekracza ich zarobki wynoszące 19 LP za zwycięstwa, co prowadzi do stagnacji, a nawet degradacji rangi.

Odpowiedź od twórcy gry

W odpowiedzi na te obawy główny projektant rozgrywki Matt „Phroxzon” Leung-Harrison odpowiedział za pośrednictwem mediów społecznościowych. Wyjaśnił, że zyski i straty PL wynoszące około 20 na poziomie Szmaragdowym i wyższym są częścią projektu gry na ten sezon. Celem jest dokładne określenie poziomu umiejętności gracza. Zatem podczas serii zwycięstw lub porażek na limitach ratingowych może wystąpić ujemny przyrost LP, gdy system dostosuje oceny.

Dostosowanie do nowej meta

Ostatnie zmiany w 14. sezonie League of Legends zmieniły także meta rozgrywki. W rezultacie zachęca się graczy do zapoznania się z tymi zmianami i aktualną listą rankingową przed rozpoczęciem wspinaczki rankingowej. Chociaż niektórzy gracze pozostają niezadowoleni, twierdząc, że utrzymująca się na wysokim poziomie wydajność nie powinna skutkować negatywnymi korzyściami, wyjaśnienie sugeruje środek równoważący mający na celu utrzymanie ducha rywalizacji w grze.

Źródło: bnnbreaking.com