League of Legends ma kryzys równowagi


Konkurencyjne gry wieloosobowe są znane z problemów z balansem. Te gry często napotykają problemy z graczami nadużywającymi pewnych strategii, a granie przeciwko niemu może być uciążliwe, zmuszając programistów do odpowiedniego osłabiania lub wzmacniania systemów. Jednak te zmiany mogą stworzyć przepaść między programistami a graczami, którzy nie zgadzają się co do tego, co jest korzystne dla gry. Żaden nie przedstawia tego problemu lepiej niż Riot Games i jego tytuł League of Legends.

23 sierpnia została wydana łatka 12.16 dla League of Legends, wprowadzając serię aktualizacji, które dostosowały grę do profesjonalnych rozgrywek e-sportowych w ramach przygotowań do nadchodzących Mistrzostw Świata. Chociaż ta aktualizacja spotkała się z pewnymi pozytywnymi opiniami, takimi jak przerobienie Udyra, starej, lubianej postaci, inne zmiany, takie jak niepotrzebne osłabienia, frustrowały graczy i dotyczą znaków wskazujących na mroczniejszą filozofię równoważenia. To ogłoszenie wywołało burzę internetowych dyskusji na temat obecnego balansu League of Legends.

Powiązane: Dlaczego Jhin League of Legends jest tak interesujący i wyjątkowy

Prawdopodobnie najbardziej kontrowersyjną zmianą w patchu 12.16 było osłabienie Zeri, bohaterki ADC wydanej w 2022 roku. Decyzja o osłabieniu jej wywołała oburzenie, ponieważ Zeri miała 47% współczynnik zwycięstw na wszystkich poziomach gry, co sprawiło, że była złą postacią do bawić się. Zdominowała jednak profesjonalistę League of Legends, zmuszając Riot, by ją uspokoił. Chociaż zostałoby to zaakceptowane przez społeczność, to osłabienie było 13. zmianą, którą otrzymała w serii poprawek od czasu jej wydania na początku tego roku. Te ciągłe modyfikacje sprawiły, że gracze uwierzyli, że Riot Games nie ma pojęcia o projektowaniu postaci i balansie gry.


W związku z tym gracze, którzy grali główną Zeri, czuli się sfrustrowani, ponieważ jej występy w kolejce solo były słabe, a ostatnie zmiany jeszcze bardziej podniosły jej współczynnik zwycięstw (w rzeczywistości 43%). Należy jednak pamiętać, że nie jest to pierwszy raz, kiedy bohater otrzymał zalew osłabień z powodu sceny e-sportowej. Ryze i Azir to dwaj mistrzowie, którzy otrzymali takie samo traktowanie. W rzeczywistości przypadek Ryze był tak znany w społeczności, że gracze ukuli termin „leczenie Ryze”, aby opisać sytuację podobną do Zeri, Azira i Ryze.

Powiązane: Po Ultimate Spellbook, League of Legends powinno przywrócić inne tryby


Oprócz nerfów, łatka 12.16 wzmocniła także postacie, które wypadły słabo i inne, które straciły na popularności. Podczas gdy ulepszenia Kai’Sy i Zoe były oceniane przez graczy, wzmocnienia dla Irelii spotkały się z zamieszaniem. Irelia to bohaterka, która od miesięcy utrzymywała dodatni współczynnik zwycięstw, a ten wzrósł dopiero po tym, jak przedmiot, Ostrze Zniszczonego Króla, stał się potężniejszy. Gracze byli sfrustrowani tym wzmocnieniem, co skłoniło ich do kwestionowania, czy Riot ma kontakt z obecnym stanem League of Legends.

Ostatnim gwoździem do trumny było publiczne oświadczenie Riot Games, że nadchodzące poprawki prowadzące do Mistrzostw Świata będą koncentrować się na profesjonalnych graczach. Oznacza to, że wszystkie problemy, które pojawią się w nadchodzących tygodniach, zostaną naprawione dopiero po zakończeniu Mistrzostw Świata. Oczywiście wielu graczy i streamerów wyraziło swój gniew wobec tej polityki, ponieważ uważają, że nieuczciwe jest skupianie się na uspokojeniu 0,01% graczy zamiast milionów, które przyczyniają się do zysku firmy. Można jednak kontrargumentować dla profesjonalnych graczy, ponieważ cała ich kariera i dochody zależą od turniejów, co automatycznie zwiększa dla nich stawki.


Chociaż zespół ds. równoważenia Riot Games nieustannie stara się zrobić League of Legends równe i sprawiedliwe, to syzyfowe zadanie ostatecznie opiera się na setkach zmiennych, których nie można wyjaśnić. Chociaż podjęto wysiłki, aby pomóc w stanie gry, na przykład dzieląc decyzje dotyczące równoważenia między różnymi poziomami rozgrywek (niskie, średnie i wysokie Elo vs e-sport), zainteresowanie społeczności i zainteresowanie e-sportem na zawsze będzie przeciąganie liny, dzięki Riot Games odbieranie luzów z obu stron.



Źródło : https://www.cbr.com/league-of-legends-balancing-issues-riot-games/