Kody źródłowe popularnych gier Riot Games „League of Legends” i „Teamfight Tactics” skradzione podczas cyberataku


Riot Games, twórca popularnych gier wideo „League of Legends” i „Teamfight Tactics”, ogłosił, że padł ofiarą cyberataku, w którym skradziono kody źródłowe obu gier i jednej z ich platform anty-cheatowych . Obecnie firma pracuje nad oceną sytuacji i określeniem rozmiaru szkód spowodowanych atakiem.

Kredyty – RiotGames

Wiadomość o cyberataku została po raz pierwszy ogłoszona na oficjalnej stronie Riot Games, w której firma stwierdziła, że ​​wykryła atak poprzez analizę w ten weekend. Firma stwierdziła, że ​​podjęła natychmiastowe kroki w celu zabezpieczenia swoich systemów i współpracuje z zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych ekspertów w celu zbadania incydentu.

„League of Legends”, znana również jako „LoL”, to niezwykle popularna internetowa gra bitewna dla wielu graczy, w którą grają miliony ludzi na całym świecie. Gra została wydana po raz pierwszy w 2009 roku i od tego czasu stała się jedną z najczęściej granych gier wideo na świecie. „Teamfight Tactics”, znany również jako „TFT”, to popularny tryb automatycznej bitwy, który został wydany jako samodzielna gra w 2019 roku.

Kod źródłowy gry to podstawowe oprogramowanie, które sprawia, że ​​gra działa. Jest to bardzo wrażliwa informacja, która w przypadku kradzieży mogłaby potencjalnie zostać wykorzystana do stworzenia nieautoryzowanych wersji gry lub do wykorzystania luk w kodzie gry. Fakt, że kody źródłowe zarówno dla „League of Legends”, jak i „TFT” zostały skradzione podczas ataku, jest głównym zmartwieniem Riot Games i jego graczy.

Riot Games stwierdziło, że nie udało im się jeszcze ustalić, kto stał za atakiem ani jakie były jego motywacje. Firma oświadczyła również, że nie wierzy, aby jakiekolwiek dane graczy zostały naruszone podczas ataku, a same gry nadal działają normalnie. Firma przyznała jednak, że kradzież kodów źródłowych może mieć poważne konsekwencje dla przyszłości gier.

Jedną z największych obaw Riot Games jest to, że skradzione kody źródłowe mogą zostać wykorzystane do stworzenia nieautoryzowanych wersji gier. Wersje te mogą być wykorzystywane do oszukiwania w grach lub wykorzystywania luk w kodzie w celu uzyskania nieuczciwej przewagi nad innymi graczami. Firma oświadczyła, że ​​pracuje nad rozwiązaniem tych problemów i podejmie kroki, aby zapobiec tworzeniu nieautoryzowanych wersji gier.

Inną obawą Riot Games jest to, że skradzione kody źródłowe mogą zostać wykorzystane do stworzenia nowych programów do oszukiwania, które mogłyby zostać wykorzystane do oszukiwania w grach. Firma oświadczyła, że ​​podejmuje kroki w celu rozwiązania tego problemu i pracuje nad ulepszeniem swoich systemów przeciwdziałania oszustwom, aby zapobiegać oszustwom w grach.

Kradzież kodów źródłowych „League of Legends” i „TFT” to nie pierwszy raz, kiedy Riot Games stało się celem cyberprzestępców. W 2011 roku firma padła ofiarą ataku DDoS (Distributed Denial of Service), w wyniku którego gra była niedostępna przez kilka godzin. Firma oświadczyła, że ​​od tego czasu podjęła kroki w celu ulepszenia swoich systemów bezpieczeństwa i pracuje nad zapobieganiem podobnym atakom w przyszłości.

Podsumowując, niedawny cyberatak na Riot Games jest poważnym problemem dla firmy i jej graczy. Kradzież kodów źródłowych do „League of Legends” i „TFT” może mieć poważne konsekwencje dla przyszłości gier i potencjalnie może zostać wykorzystana do tworzenia nieautoryzowanych wersji gier lub do oszukiwania w grach. Riot Games oświadczyło, że pracuje nad rozwiązaniem tych problemów i podejmie kroki, aby zapobiec tworzeniu nieautoryzowanych wersji gier.



Źródło : http://www.bing.com/news/apiclick.aspx?ref=FexRss&aid=&tid=63d17c6cf0524c7bba628ad08a959abe&url=https%3A%2F%2Ftechstory.in%2Friot-games-popular-games-league-of-legends-and-teamfight-tactics-source-codes-stolen-in-cyber-attack%2F&c=6959892991053973080&mkt=fr-fr