Gry typu spin-off League of Legends wykraczają poza „prawdziwy kanon”


Marka League of Legends ogromnie ewoluowała w ciągu 11 lat swojego życia. To, co zaczęło się jako prosta Multiplayer Online Battle Arena (MOBA), wypełniona dzikimi i dziwnymi postaciami, przekształciło się w żywy i oddychający świat. W ostatnich latach Riot Games wypuściło wiele gier, wiele z nich toczy się w Runeterze — świecie, w którym League of Legends ma miejsce.

Teraz, gdy Runeterra jest w pełni rozwinięta i zawiera wiele gier, wielu graczy skupia się teraz na tym, co „prawdziwy kanon” oznacza na tym świecie. Z niedawnym wydaniem Zrujnowany Król oraz Hextechowy chaos, deweloper Riot Forge wydaje się wahać, czy te gry są konkretnie kanonem w historii League. Doprowadziło to graczy do odrzucenia wydarzeń w tej grze, ponieważ mogą one nie pasować do prawdziwego kanonu. Stanowisko Riot Games i Riot Forge w sprawie kanonu swoich gier jest takie, że nie jest szczególnie zaniepokojony wszechogarniającym omni-kanonem, ale chce, aby historia dotyczyła tego, co League of Legends naprawdę jest: Legendy bohaterów.

Być kanonikiem czy nie być kanonikiem?

Mniej więcej w czasie, gdy Zrujnowany Król został zwolniony, Riot Forge wstrzymał AMA na Reddicie, aby omówić grę. Pojawiło się pytanie, jak gra pasuje do kanonu, na co odpowiedział Rowan Parker, dyrektor kreatywny Riot Forge. Później opublikował swoją odpowiedź na Twitterze, ponieważ był to wyraźnie temat, którym interesowało wielu fanów serii. Jego wyjaśnienie pozostawiło wielu niezadowolonych, a niektórzy nadal byli zdezorientowani. Odpowiedź Parkera jednocześnie stwierdzała, że Zrujnowany Król był głównie kanon, ale Riot Forge nie jest w pełni zaangażowany w tworzenie gier w kanonie.

1/? Często zadawane pytania: „Czy gra Ruined King to kanon fabularny?”

Kiedy mnie o to pytają, myślę o tym, dlaczego ważne jest, aby ppl. Chcemy wiedzieć „Czy mogę zainwestować emocjonalnie w tę historię?” lub „Czy ta historia naprawdę się wydarzyła?”

Jeśli więc zapytają mnie „Czy historia Zrujnowanego Króla jest prawdziwa?” odpowiedź brzmi tak!

– Rowan – L4T3NCY (@RiotL4T3NCY) 16 listopada 2021

Rozumiem, dlaczego wielu graczy jest niezadowolonych z tej odpowiedzi. Duża narracja i kanon to coś, co może być bardzo przyjemne. Widzieliśmy to w seriach gier, takich jak Resident Evil, a nawet w filmach — takich jak Marvel Cinematic Universe. Spójny kanon dodaje poczucie i zrozumienie, że każdy beat historii, postać lub wydarzenie służy większemu celowi. Wnosi przyczynowość do narracji. Zamiast przypadkowych zdarzeń i postaci działających niezależnie i być może w sposób sprzeczny, wszystko wpada w siebie. Wydarzenie X dzieje się z powodu postaci Y, która wpłynie na ziemie Z. Z dużym i eklektycznym światem League of Legends, omni-kanon działa jak maszyna Rube-Goldberga — dziwne kształty i gadżety, które nie pasują do siebie, ale wszystkie efektywnie współpracują ze sobą w jednym celu.

Problem z omnikanonem polega na tym, że pozostawia bardzo mało miejsca na „nadwagę”. Jeśli jakaś historia lub postać nie pasuje idealnie do tego kanonu lub narracji, jest prawie całkowicie usuwana, jak heretyckie pisma szalonego mnicha w górach. Może to sprawić, że gra lub serial telewizyjny będą wydawać się krótkowzroczne — skupione tylko na jednej rzeczy, nie pozostawiające miejsca na eksperymenty. Widać to nawet w League of Legends seriale z postaciami takimi jak Rumble i Shaco, których historie — lub ich brak — nie pasują do wielkiej narracji, którą Riot Games buduje. Chociaż nadal można w nie grać w grach, czują się nie na miejscu w porównaniu z postaciami o większej wadze narracji, takimi jak Swain czy Lucian.

Zamiast łączyć wszystkie te historie i postacie w coś spójnego, Riot Games przyjmuje inne podejście — swego rodzaju kompromis. Świat Runeterry ma oficjalną oś czasu i jest pełen postaci i wydarzeń, które współgrają ze sobą. Jest jednak miejsce na niekanoniczne opowiadanie historii, dające narracji swobodę eksperymentowania. To przyniosło nam gry typu spin-off, takie jak Hextechowy chaos i Zrujnowany Król. Podczas niektórych wydarzeń w Zrujnowany Król i wszystkie wydarzenia z Hextechowy chaos są niekanoniczne, nadal skupiają się na podstawowej wartości serii League of Legends: postaciach, a konkretnie na bohaterach.

Potrzebuję bohatera, czyli 140 bohaterów

Cofnij się 11 lat temu, kiedy League of Legends był w powijakach. Zamiast zajmować się nadrzędną narracją z wiarygodnym światem, Kupa śmiechu była po prostu MOBA. Świat Runeterry nie był tak ważny jak jego mieszkańcy. Do dzisiaj, League of LegendsLista jest wypełniona ciekawymi i unikalnymi postaciami, ponieważ to właśnie pomogło rozpocząć fandom tej gry. Znaczenie postaci i ich cech wydaje się być częścią etosu tych gier. To zwięźle ujął Rowan Parker w Reddit AMA. „Czy uważamy, że Ziggs 'naprawdę’ wysadził 1/2 Piltover w szale? Prawdopodobnie nie (dużo). Czy jednak przekomarzanie się Ziggsa i Heimera jest zgodne z osobowością i ujawnia więcej ich związku? Zdecydowanie.”

Ziggs wysadza Piltover obok Heimerdingera

Hextechowy chaos oraz Zrujnowany Król mają być eksploracją postaci w tradycji Kupa śmiechu. W nowym świetle widzimy postacie, które znamy od lat i wyrażamy siebie w nowy sposób. Jak mówi Rowan, nie jest ważne, czy Ziggs wysadził połowę Piltover. Zamiast tego powody, dla których i jak Heimerdinger próbuje powstrzymać Ziggsa, są znaczące, ponieważ te działania i motywacje pomagają graczom lepiej zrozumieć Heimerdingera i docenić jego charakter. Podczas gdy główne rytmy Ruined King mają miejsce na osi czasu, nie wszystko w grze musi być szczególnie prawdziwe, ponieważ historia służy jako sposób na wyrażenie siebie przez postacie.

Narracje wewnątrz kanonu serii mogą służyć temu celowi równie skutecznie, jak narracje niekanoniczne. Mogą nawet odczuwać większy wpływ, ponieważ kanoniczne narracje mogą do siebie pasować. Sposób, w jaki Riot Games obsługuje te „niekanoniczne” gry, można zrozumieć, patrząc na pełne nazwy tych gier. Obaj mają w tytule „Historia League of Legends”.

Oto historie znalezione w świecie Runeterry. Historie, mity, a nawet legendy nie muszą być w pełni związane z nadrzędną narracją lub logiką. Historie służą celowi, niezależnie od tego, czy jest to morał na końcu, czy zrozumienie bohatera i jego czynów. Ta koncepcja jest nawet realizowana wewnątrz Kupa śmiechu kanon z ulubioną przez fanów postacią Braumem. Jest postacią otoczoną opowieściami, głównie o sobie i czynach, których dokonał. Nikt tak naprawdę nie kwestionuje, czy wszystkie te historie są prawdziwe. To nie ma znaczenia; osiągają swój cel, którym jest uświadomienie ludziom, kim naprawdę jest Braum.

Omni-kanon jest nadal poprawnym sposobem tworzenia świata lub zbioru historii. Wszystko ładnie ze sobą współgrające daje dobre samopoczucie i podkreśla wagę działań i konsekwencji. Historie niekanoniczne rozrzucone po kanonie mogą pomóc w tworzeniu mitów we własnym świecie. Te historie mają służyć celowi i czasami są prawie tak samo ważne jak te kanoniczne. Opowiadają nam historie o postaciach, ideałach i koncepcjach, które mogłyby nas zainteresować na poziomie opowiadania historii. To właśnie pozwala rodzić się legendom.

Rekomendacje redaktorów








Source : https://www.digitaltrends.com/gaming/league-of-legends-ruined-king-canon/