League of Legends: Gracze wzywają do wprowadzenia większej liczby banów, aby naprawić problemy z balansem
Dlaczego gracze są sfrustrowani
Gracze League of Legends wyrażają frustrację z powodu podejścia Riot Games do równoważenia gry i braku różnorodności w meta gry. Społeczność zainspirowana rywalem MOBA, Dotą 2, proponuje prostą zmianę w wyborze fazowych bohaterów, która mogłaby rozwiązać te problemy. Propozycja jest taka, aby w trakcie trwania projektu zwiększyć liczbę zakazów.
Obecnie, przy 165 dostępnych bohaterach i dozwolonych tylko dziesięciu banach, gracze uważają, że wzięcie przykładu z fazy banowania w Dota 2 mogłoby przywrócić równowagę. W Dota 2 mecze polegają na banowaniu dziesięciu bohaterów podczas selekcji. Przy liczbie grywalnych bohaterów wynoszącej 124 i stale rosnącej, Dota 2 dostosowała się, umożliwiając banowanie maksymalnie 16 postaci, choć przy odrobinie szczęścia.
Proponowany system
Proponowany system pozwoliłby graczom głosować za zbanowaniem jednego bohatera, z 50% szansą na sukces. Dodatkowe bany zostaną wówczas automatycznie nałożone na podstawie współczynnika banów każdego bohatera w określonym zakresie MMR meczu. Choć ta metoda wybierania i banowania nie jest powszechnie lubiana, koncepcja wprowadzenia większej liczby zakazów cieszy się szerokim poparciem. Wielu graczy uważa, że więcej banów pozwoliłoby graczom o różnym poziomie umiejętności zrównoważyć grę w oparciu o ich własne doświadczenia.
Obawy graczy
Obecne ograniczenia liczby banów w meczach League of Legends budzą niepokój wśród graczy. Muszą dokonać trudnych wyborów między zablokowaniem najgorszego kontrataku a priorytetem dla popularnych bohaterów tygodnia. Z drugiej strony, niektórym graczom podoba się pomysł zmierzenia się z szerszą gamą bohaterów, uznając wszechstronność za niezbędną umiejętność w grze League of Legends. Istnieją jednak również obawy, że wzrost liczby zakazów może negatywnie wpłynąć na graczy specjalizujących się w jednym bohaterze.
Dyskusja trwa
Kwestia zwiększenia liczby banów jest przedmiotem ciągłej dyskusji w społeczności League of Legends. Riot Games odniosło się do tej kwestii trzy lata temu w poście na blogu zatytułowanym „Chcę więcej zakazów”. Chociaż Riot dostrzegł korzyści płynące ze zwiększania zakazów, takie jak zapewnienie graczom większej kontroli nad pojedynkami i większy potencjał strategiczny, zidentyfikował także wady, takie jak większa złożoność i potencjalne zakazy wpływające na graczy, całe pozycje lub klasy mistrzów. Jednakże Riot Games nie wspomniało o zmianach w fazie wybierania i banowania, pozostawiając graczy zastanawiających się, czy w przyszłości ponownie rozważą swoją decyzję.
Wniosek
Podsumowując, gracze League of Legends wzywają do zwiększenia liczby banów na etapie wyboru bohatera, aby rozwiązać problemy z balansem i zapewnić większą różnorodność meta. Chociaż Riot Games rozważało ten pomysł już wcześniej, nie ogłosiło żadnych rychłych zmian. Jednak wraz ze zbliżaniem się nowego sezonu Riot może powrócić do tego tematu. Społeczność ma nadzieję, że twórcy gry zainspirują się Dota 2 i wdrożą system, który zapewni graczom większą kontrolę i możliwości dostosowania.
Źródło: gameishard.gg