Mistrzostwa Świata League of Legends wygrane przez południowokoreańską drużynę T1
Południowokoreańska potęga e-sportu T1 zdobyła mistrzostwo świata League of Legends, pokonując chińską drużynę Weibo Gaming.
Lee „Faker” Sang Hyeok, kultowa postać e-sportu, podskoczył ze swojego miejsca, aby świętować wraz z kolegami z drużyny Zeusem, Onerem, Gumayusi i Kerią pokonanie Weibo Gaming, wygrywając trzy rundy z rzędu w Seulu.
Było to czwarte, rekordowe zwycięstwo zespołu w jednym z najpopularniejszych turniejów e-sportowych na świecie.
Wydarzenie, które trzeba zobaczyć dla światowej branży e-sportu
Tysiące fanów, wielu przebranych za postacie z League of Legends, wypełniło stadion baseballowy w Seulu podczas mistrzostw, które stały się filarem wartego miliardy dolarów globalnego przemysłu e-sportowego.
25-letni kibic Wacharakorn Maneechote powiedział, że przyjechał z Tajlandii, aby obejrzeć mecz finałowy i kibicować swojemu ulubionemu zawodnikowi Fakerowi, którego nazwał „bogiem naszych czasów”.
League of Legends a popularność gier wideo
League of Legends to jedna z najpopularniejszych gier wideo, w której dwie drużyny składające się z pięciu potężnych mistrzów rywalizują o zniszczenie bazy przeciwnika.
Lee, który zdobył złoto z Koreą Południową na tegorocznych Igrzyskach Azjatyckich w Hangzhou, jest prawdziwą gwiazdą Korei Południowej, gdzie dominuje kultura gier wideo.
Wyzwania i sukcesy Lee „Fakera” Sang Hyeoka
Często gracze e-sportowi przechodzą na emeryturę w młodym wieku, zwykle przed 25. rokiem życia. Lee powiedział, że zaplanuje plan emerytalny „później”, po „ciężkiej pracy przez nadchodzące lata”.
Wspomniał też, że jednym z jego wyzwań było zachowanie spokoju bez względu na to, co działo się w trakcie meczu. „Moim osobistym celem w tym finale było właściwie wyobrażenie sobie sytuacji, w której przegrywamy 3:0, ale mimo wszystko uśmiechałem się i próbowałem grać z takim nastawieniem” – powiedział Lee.
Uznanie na najwyższym poziomie
Prezydent Korei Południowej Yoon Suk Yeol wspomniał o zwycięstwie T1, gratulując drużynie na swojej oficjalnej stronie na Facebooku. Podkreślił, że zwycięstwo wzmacnia reputację Korei Południowej jako lidera e-sportu na świecie.
Według usługi śledzenia i analizy Esports Charts, mistrzostwa przyciągnęły w szczytowym okresie sześć milionów jednoczesnych widzów.
Według firmy statystyki nie uwzględniają wyświetleń na chińskich platformach streamingowych ze względu na „niedostateczną ilość danych, które udostępniają”.
Bądź na bieżąco z najnowszymi wiadomościami sportowymi na SPIN.ph
Więcej najświeższych wiadomości sportowych i aktualizacji znajdziesz na SPIN.ph!
Źródło: www.spin.ph