Riot wyjaśnia powody i zawiłości związane z przekształceniem Lol Arena w stały tryb gry.
Wstęp
Gra League of Legends ma obecnie dwa stałe tryby gry. Są to Summoner’s Rift i ARAM (wszystkie losowe, wszystkie średnie). Oprócz tych dwóch ogólnych trybów gry Riot czasami oferuje rotacyjne tryby gry, takie jak Nexus Blitz, URF, ARURF itp. Niedawno Riot wprowadził zupełnie nowy tryb gry o nazwie Arena lub 2v2v2v2, który jest stałym trybem bitwy.
Powody decyzji
W zeszłym roku Riot wprowadził tryb gry Arena, czyli 2v2v2v2. Ten stały tryb polega na walce w 2-osobowych drużynach przeciwko innym drużynom. Pomimo natychmiastowej popularności Arena już dwukrotnie zniknęła z gry. Dlaczego jednak nie jest to jeszcze tryb gry na stałe?
Głównym wyzwaniem stojącym przed Riot jest to, czy Arena w swoim obecnym stanie jest w stanie pomieścić populację, która w przeciwnym razie nie grałaby w League of Legends. Wprowadzenie trybu stałego wymaga znacznych inwestycji. Nie wystarczy po prostu to tam umieścić, trzeba ciągle myśleć o nowych i innowacyjnych treściach. Równowaga nie może zostać naruszona, jak ma to miejsce w przypadku większości rotacyjnych trybów gry.
Riot ma wystarczająco dużo danych, aby potwierdzić, że istnieje zapotrzebowanie na grę w League of Legends w inny sposób. Nie wiadomo jednak jeszcze, czy Arena w obecnym stanie będzie w stanie utrzymać się tak długo, jak SR czy ARAM. Właśnie dlatego planowanych jest wiele zmian w związku z powrotem Areny, z 16 drużynami i większą różnorodnością bohaterów i ulepszeń.
Złożoność trybu Arena
Mimo że Arena już jest satysfakcjonującym trybem gry, istnieje kilka problemów z równowagą, które uniemożliwiają graczom wybranie dowolnego bohatera. Niektóre dodatki dosłownie psują niektórych bohaterów. Biorąc pod uwagę sposób, w jaki tak wielu bohaterów wchodzi w interakcję z tymi dodatkami i kombinacjami przedmiotów, stanowi to poważne wyzwanie. Pozostaję jednak optymistą, że Arena będzie satysfakcjonującym doświadczeniem, gdy ponownie pojawi się w grze.
Źródło: gameriv.com