Czy projekt postaci w Wild Rift jest lepszy niż League of Legends?

Od premiery 27 października 2020 roku Wild Rift, mobilna adaptacja League of Legends, opracowana przez Riot Games, wywołuje sensację w świecie gier mobilnych. Zachowując podstawową esencję swojego poprzednika, Wild Rift wnosi także świeże spojrzenie na uniwersum League of Legends. Ta rozbieżność z oryginałem pozwala Riot Games na eksperymentowanie z szerszym zakresem zmian, a jedna z najbardziej zauważalnych różnic dotyczy projektów postaci kobiecych. Projekt postaci kobiecych w Wild Rift stanowi uderzające odejście od często hiperseksualnych przedstawień spotykanych w League of Legends. Myślę, że Riot Games ma na celu uczynienie Wild Rift atrakcyjnym dla szerszej publiczności i uczynieniem gry bardziej przyjazną dla kobiet i młodszych graczy. Ta zmiana w projekcie postaci lepiej pasuje również do elementów tematycznych, zapewniając bardziej pełen szacunku i satysfakcjonujący wizerunek postaci. Jak widać na powyższym obrazku w tym artykule, Janna z Wild Rift ma na sobie znacznie więcej ubrań. Ten projekt jest nie tylko mniej obiektywny, ale także lepiej pasuje do Janny jako bogini wiatru. Spodziewamy się potężnych postaci fantasy noszących znacznie więcej ubrań i zbroi.

Różnice w wyglądzie postaci kobiecych pomiędzy Wild Rift i League of Legends

Podobnie jak Janna, Miss Fortune jest jedną z zseksualizowanych mistrzyń. W Wild Rift starano się zapewnić Miss Fortune więcej ubrań, dzięki czemu postać byłaby bardziej odpowiednia i przypominała łowcę nagród. Jednak jej proporcje pozostały takie same i nadal są wyidealizowane dla męskiego spojrzenia. Ogólnie rzecz biorąc, Riot Games musi się jeszcze wiele nauczyć w tym przypadku, ale pierwsze próby idą w dobrym kierunku.

Tutaj widzimy strój Ashe z Freljordu dla postaci Ashe. W League of Legends strój jest bardzo seksualny. Ashe ma na sobie strój, który nie wydaje się odpowiedni na zimową walkę. Jej piersi są odsłonięte, a ona ma na sobie spódnicę odsłaniającą uda. Sposób, w jaki narysowana jest grafika, zdaje się podkreślać piersi Ashe. Strój Freljord Ashe w Wild Rift oferuje znacznie bardziej realistyczne odwzorowanie zimowej zbroi. Ashe jest całkowicie zakryta, a jej piersi nie są głównym tematem grafiki. Dodatkowo dodano kilka dodatkowych detali, takich jak kołczan i futro. Tematycznie wersja Wild Rift jest bliższa temu, co łuczniczka może nosić zimą.

Strój Lodowego Smoka Shyvany w League of Legends odsłania jej brzuch i piersi. Jako pół-człowiek, pół-smok, można by oczekiwać, że Shyvana będzie nosić potężną zbroję, która chroni ją w walce. Tematycznie wersja League of Legends zupełnie nie pasowała i było widać, że została celowo zseksualizowana. Wersja Wild Rift posiada zbroję zakrywającą całe ciało Shyvany. Dodatkowo jest bardziej imponująca, co dodatkowo podkreśla, że ​​Shyvana jest smoczą wojowniczką. To przeprojektowanie zostało bardzo dobrze wykonane. Riot Games nie tylko zajęło się odsłoniętymi obszarami, ale także sprawiło, że zbroja była bardziej imponująca i trwała.

Tematycznie Evelynn ma być uwodzicielką i morderczynią. Jednak temat i projekt League of Legends są satysfakcjonujące przede wszystkim dla męskiej publiczności. Do tej postaci można było podejść na różne sposoby. Jedną z opcji byłoby pozostawienie go jako czarnej mgły, którą reprezentował na początku swojej historii. Mogłaby wtedy być zabójczynią bez nadmiernie seksualnego projektu, będąc istotą, która zabija i żeruje na duszach. Wersja Evelynn z Wild Rift jest w tym przypadku nieco lepsza. Zakrywały część ciała Evelynn, ale ogólnie jej strój i poza mają wyraźnie seksualny charakter. Ogólnie rzecz biorąc, motyw Evelynn jako całość mógłby prawdopodobnie zyskać na gruntownej zmianie. O wiele ciekawiej byłoby mieć zabójcę, którego zasady nie opierają się na uwodzeniu.

Podsumowując

Projekty postaci w Wild Rift stanowią znaczną poprawę w stosunku do tych z League of Legends. Zmiany te stanowią dla Riot Games kluczowe kroki w poszerzaniu grona odbiorców i tworzeniu bardziej włączającej przestrzeni dla grających kobiet. Choć nadal pozostaje wiele do zrobienia przy projektowaniu postaci w Wild Rift, Riot Games niezaprzeczalnie obrało dobrą drogę w usuwaniu bohaterów z foteli i wzmacnianiu ich spójności tematycznej.

Jednak jeszcze większa transformacja mogłaby nastąpić, gdyby zmiany te rozszerzyły się na oryginalne League of Legends. Riot Games wahało się, czy zmienić to, co już ustaliło, być może ze względu na obawę przed reakcją graczy. Jednakże w miarę jak innowacyjne koncepcje odnoszą sukces w grze takiej jak Wild Rift, konieczne staje się zintegrowanie ich również ze starszymi produktami. Ta chęć ewolucji i adaptacji może nie tylko wzmocnić bazę graczy, ale także dać przykład w branży gier. Podróż w kierunku bardziej włączającego projektowania postaci trwa, a przyszłość zapowiada jeszcze większy postęp w tym kierunku.

Nie możemy się doczekać, żeby zobaczyć, jak Riot Games projektuje przyszłe postacie z Wild Rift, takie jak Syndra. Do tego tematu powrócimy w przyszłości.

Źródło: medium.com