League of Legends: Kontrowersje wokół skórki Ahri za 500 dolarów
Riot Games budzi kontrowersje
Riot Games przyjęło odważnie kontrowersyjne podejście do uczczenia swojego pierwszego członka Hall of Fame, a fani wyrazili swoją frustrację w każdy możliwy sposób. Od czasu ujawnienia pierwszego pakietu kosmetyków o wartości 500 dolarów niektórzy gracze zaczęli banować Ahri, zmniejszając wartość skórki, uniemożliwiając kupującym jej faktyczne użycie. Wraz z wydaniem aktualizacji League of Legends 14.12 (która wprowadziła skórkę Ahri do sklepu), wskaźnik banów Ahri natychmiast wzrósł do ponad 14%, w porównaniu ze średnią wynoszącą 9% w zeszłym miesiącu według op.gg.
Protest i reakcja fanów
W niedawnym poście przed publikacją łatki Riot próbował bronić ceny, powołując się na jej potencjał generowania przychodów dla swojego ekosystemu e-sportu, ale fani nie wydają się w dużej mierze przekonani tym argumentem. Według LeagueofGraphs wskaźnik banów Ahri jest najwyższy od 2022 r., osiągając trzeci najwyższy szczyt od premiery bohaterki w 2011 r. Skórki premium miały już wpływ na meta League of Legends, ale ogólnie mają większy wpływ na wybór bohatera stawki niż częstotliwość banowania postaci.
W tym przypadku oburzeni gracze próbują jednak wyjść poza zwykłe podejście „głosuj portfelem” i wyrazić swoje niezadowolenie z decyzji dewelopera. Choć wielu członków społeczności celebruje tę wyjątkową formę zbiorowego działania, próbując nawet spopularyzować hashtag #BanAhri na Twitterze, inni nie są przekonani, czy będzie to miało wpływ na zwrot z inwestycji dla Riot.
Przyszłe skutki i reakcja Riot
Na razie Riot wydaje się nie ustępować, jeśli chodzi o ceny, i minie cały rok, zanim zobaczymy, jak ta reakcja wpłynie na przyszłe skórki do Hall of Legends. Oczywiście, jak wielu fanów zauważyło w mediach społecznościowych, jest mało prawdopodobne, aby następny Hall of Fame odniósł sukces w sprzedaży jednostek na wzór najsłynniejszego gracza e-sportu.
Źródło: www.si.com