W tym filmie zatytułowanym „Destroying the RTX 4090 in GTA IV from 2008!!”, karta graficzna Nvidia GeForce RTX 4090 24 GB jest testowana w grze Grand Theft Auto IV wydanej w 2008 roku. Demonstracja skupia się na wydajności gry w różnych rozdzielczościach od 4K do 16K, przy maksymalnych ustawieniach graficznych oraz interfejsach API DX9 i Vulkan.
Test podkreśla częste zacinanie się gier, pomimo mocy sprzętu testowego, który obejmuje procesor AMD Ryzen 9 7950X3D i 32 GB pamięci RAM DDR5. Badane jest również wykorzystanie DXVK, moda mającego na celu poprawę wydajności, w celu złagodzenia problemów z płynnością. Film ilustruje trudności napotkane podczas testów w wysokiej rozdzielczości, podkreślając jednocześnie zdolność karty RTX 4090 do zarządzania imponującą wydajnością, szczególnie w rozdzielczości 8K, pomimo pewnych drgań w rozdzielczości 16K. Podczas testów narrator omawia nieoczekiwane wyniki gry, zapewniając fascynujący wgląd w wyzwania techniczne tak starego tytułu.
W tym artykule przyjrzymy się wydajności GeForce RTX 4090 w kultowej grze GTA IVwydany w 2008 roku. Choć gra znana jest z potrzeb optymalizacji, przeanalizujemy, jak ta nowoczesna karta graficzna radzi sobie z tak starym tytułem.
Charakterystyka badanego materiału
Aby wykonać ten test, używamy a Procesor AMD Ryzen 9 7950X3Dz włączonymi tylko rdzeniami 3D, a Kluczowy dysk SSD P3 1 TB i 32 GB pamięci RAM DDR5 o częstotliwości 6000 MHz. Karta graficzna to oczywiście tzw Nvidia GeForce RTX 4090 z 24 GB pamięci VRAM. Ten wysokiej klasy sprzęt pozwala nam zbadać możliwości wydajnościowe w GTA IV.
Wydajność 4K
W uchwale 4Kna maksymalnych ustawieniach rzuciliśmy wyzwanie GTA IV. Pomimo wieku gry spodziewaliśmy się, że będzie działać płynnie, ale zauważyliśmy pewne problemy targanie. Szarpnięcia te można złagodzić dzięki zastosowaniu technologii DXVKco pomaga poprawić płynność i zmniejszyć problemy z wydajnością w niezoptymalizowanych grach.
Optymalizacja za pomocą DXVK
Po zainstalowaniu DXVK zauważyliśmy znaczną poprawę, szczególnie w zakresie jąkania. Wskazane jest ograniczył FPS do 120, aby zminimalizować wahania i uzyskać bardziej stabilne wrażenia. Grając z tym limitem, wykres czasów klatek stał się znacznie bardziej spójny i płynny. Karta graficzna nie została nawet maksymalnie wykorzystana, co pokazuje potencjał RTX 4090 w tej grze.
Testy w 8K i 16K
Następnie kontynuowaliśmy testy w jeszcze wyższych rozdzielczościach. MA 8 tysgra wykazała się dobrą wydajnością, chociaż nadal występowały pewne zacięcia. Zwiększając do 16 tyspomimo złożoności renderowania, RTX 4090 osiągnął prawie 99% wykorzystania procesora graficznego. Jednak to wydanie ujawniło słabe strony wydajności, m.in zauważalna niestabilność w FPS-ach.
Krótko mówiąc, nawet jeśli GTA IV nie jest zoptymalizowane, połączenie RTX 4090 i DXVK oferuje ciekawe wrażenia z gry, udowadniając, że nawet stary klasyk może skorzystać z mocy nowoczesnych technologii. Gracze wyposażeni w nowoczesny sprzęt mogą zatem w pełni wykorzystać możliwości tego kultowego tytułu bez zbyt wielu ograniczeń, pod warunkiem, że odpowiednio zarządzają parametrami wydajności.
Odczyty: 0