Yakuza vs GTA: bez przemocy wobec kobiet

Sekrety produkcyjne gry wideo Yakuza ujawnione przez jej głównego projektanta

Ujawniamy szczegóły dotyczące najważniejszego projektanta Yakuzy

Masayoshi Yokoyama to jeden z głównych projektantów niezwykle popularnej serii gier „Yakuza”.

Gry gangsterskie „Yakuza” od dawna uważane są za japońskie „Grand Theft Auto”. Jednak Masayoshi Yokoyama, jeden z głównych projektantów gier, odrzuca takie porównania. Według niego seria „Yakuza” to zupełnie inna gra niż GTA, z odwrotnym podejściem.

Wyjaśnij główne różnice pomiędzy serią „Yakuza” a „Grand Theft Auto”

Yokoyama wyjaśnia, że ​​w przeciwieństwie do GTA, gry z serii „Yakuza” nie pozwalają graczom na bezpośrednie uderzanie ludzi. Wszystkie walki rozpoczynają się od prowokacji ze strony przeciwnika. Yokoyama wyjaśnia także, że bohater serialu nigdy nie uderza kobiet, podkreślając, że jest to absolutna zasada.

Zwraca uwagę, że seria gier RPG typu beat-em-up opowiada historie wytatuowanych yakuzy o wielkim sercu walczących z drobnymi bandytami i ich bezwzględnymi szefami, ale przede wszystkim z własną przeszłością.

Rozważania na temat wpływu brutalnych gier na społeczeństwo

Yokoyama kwestionuje wpływ brutalnych gier na społeczeństwo, zwłaszcza po obejrzeniu w telewizji masowych strzelanin. Uważa, że ​​podczas tworzenia gier zawierających przemoc lub historie o yakuzie należy koniecznie pomyśleć o wpływie, jaki może to mieć na graczy.

Po sprzedaniu 21 milionów egzemplarzy i 70% sprzedaży zrealizowanej poza Japonią, seria odniosła duży sukces na rynkach zachodnich. Jednak Yokoyama wyjaśnia, że ​​słowo „yakuza” zostało usunięte z międzynarodowego tytułu ostatniego odcinka, aby zwiększyć sprzedaż w Japonii, gdzie termin ten stał się tematem tabu.

Źródło: www.bing.com