Wydawca GTA planuje wykorzystać sztuczną inteligencję do generowania dialogów

Możliwość generatywnej sztucznej inteligencji w Grand Theft Auto 6

Dyrektor generalny Take-Two, Strauss Zelnick, omówił niedawno możliwość Grand Theft Auto 6 zawierającego generatywną sztuczną inteligencję. Oświadczenie to padło 7 listopada podczas szczytu Międzynarodowej Rady Paley, podczas którego Zelnick podkreślił potencjał sztucznej inteligencji w tworzeniu gier, szczególnie dla NPC (jak donosi Inverse). Według niego interakcje między graczami a NPC-ami są generalnie zbyt scenariuszowe i mało interesujące. Uważa, że ​​wykorzystanie sztucznej inteligencji do generowania dialogów i zapewniania różnorodności może sprawić, że interakcje będą „naprawdę interesujące i zabawne”.

Zainteresowanie generatorem AI według Zelnicka

Zelnick wyraził także, że wierzy w skuteczność generatora AI, ale zauważył, że prawie na pewno nie będzie on ani szybszy, ani tańszy. Jest to echem wcześniejszych komentarzy Zelnicka na ten temat, kiedy wyrażał ostrożny optymizm co do postępów w technologii sztucznej inteligencji w tworzeniu gier.

Dodatkowo podczas rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników finansowych Take-Two Zelnick powiedział, że GTA 6 będzie „całkowicie chronione” przed wszelkimi opóźnieniami, gdyby gracze SAG-AFTRA zdecydowali się na strajk.

Sztuczna inteligencja i negocjacje z SAG-AFTRA

Take-Two była jedną z firm zaangażowanych w negocjacje z SAG-AFTRA podczas niedawnego strajku, po którym członkowie związku głosowali „w przeważającej mierze za” strajkiem w branży gier wideo. Strajk ogłoszono wczoraj późnym wieczorem, a związek zgodził się na „wstępne porozumienie” ze Stowarzyszeniem Producentów Filmowych i Telewizyjnych, stowarzyszeniem branżowym firm produkcyjnych. Oczekuje się, że umowa ta będzie zawierać „bezprecedensowe postanowienia dotyczące zgody i odszkodowania, które będą chronić członków SAG-AFTRA przed zagrożeniem ze strony sztucznej inteligencji”.

Chociaż Take-Two nie potwierdza ani nie zaprzecza wykorzystaniu sztucznej inteligencji w GTA 6, Microsoft ogłosił niedawno zawarcie umowy z Inworld AI w celu opracowania szeregu narzędzi sztucznej inteligencji dla Xbox Studios. Oferowane narzędzia obejmują „drugiego pilota projektu AI” i „silnik wykonywania znaków AI”. Inworld AI stoi za technologią wykorzystaną przez moddera Bloc do stworzenia Sentient Streets, modu do GTA 5 opartego na sztucznej inteligencji, który umożliwiał graczom interakcję z postaciami niezależnymi i generowanie dialogów w czasie rzeczywistym.

Źródło: www.eurogamer.net