GTA 6: Realistyczna symulacja wody – nowe standardy realizmu!

GTA 6: Realistyczna symulacja wody osiągnie nowy poziom realizmu!

Rockstar Games, twórcy Grand Theft Auto 6, pracują nad ulepszeniem silnika fizycznego wody w grze, co według przecieku na Twitterze, przewyższy obecne standardy spotykane w innych grach. Silnik RAGE firmy Rockstar zademonstrował już wiodącą w branży fizykę wody w poprzednich grach, takich jak GTA 5 i „Red Dead Redemption 2”, zapewniając graczom wciągające i responsywne wrażenia z wody.

Aleix Venturas, informator Rockstar, rzucił światło na wysiłki zespołu inżynierów mające na celu ulepszenie wewnętrznego silnika Rockstar RAGE dla GTA 6.„NVIDIA próbowała już eksperymentować z WaveWorks 1.0 i 2.0, ale stosunek realizmu do wydajności nigdy nie był możliwy do wykorzystania. Oto reprezentacja w rendererze 3D, który pozwala uświadomić sobie, co zaproponuje fizykę wody w #GTA6 w trybie graficznym „ultra”.

Nowe standardy realizmu

Według przecieku, symulowana woda w GTA 6 przewyższy obecne standardy spotykane w innych grach, nawet w tytułach z silnym naciskiem na środowiska wodne. Co więcej, wyciekły materiał udostępniony na Twitterze przez popularnego eksploratora danych gier, Gaming Detective (@that1detectiv3) pokazuje blok powierzchni i dna oceanu zaprojektowany przy użyciu silnika RAGE 9. Przypływy oceanu są przedstawione z zadziwiającym poziomem realizmu, co utrudnia odróżnienie ich od rzeczywistego materiału filmowego. Fale zachowują się naturalnie, sprawiając wrażenie autentycznego środowiska oceanicznego.

Realistyczne ruchy wody

„Nowa iteracja RAGE firmy Rockstar będzie zawierać realistyczny ruch wody i fale oceanu i najprawdopodobniej zostanie zaimplementowana w GTA 6” – napisał Gaming Detective według Sporskeeda. Chociaż Rockstar Games nie wydało żadnych oficjalnych oświadczeń w sprawie tych ujawnionych odkryć, deweloper ma reputację przesuwania granic technologicznych w swoich grach, a włączenie realistycznych ruchów wody byłoby kolejnym dowodem jego zaangażowania w dostarczanie wciągających i przełomowych wrażeń.

„NVIDIA próbowała już eksperymentować z WaveWorks 1.0 i 2.0, ale stosunek realizmu do wydajności nigdy nie był możliwy do wykorzystania. Oto reprezentacja w rendererze 3D, który pozwala uświadomić sobie, co zaproponuje fizykę wody w #GTA6 w trybie graficznym „ultra” ” – Aleix Venturas

Podsumowanie

Wszystko wskazuje na to, że Rockstar Games zamierza pójść dalej niż poprzednio i dostarczyć graczom jeszcze bardziej autentyczne wrażenia wody, co jest kolejnym dowodem na angażowanie się dewelopera w dostarczanie wciągających i przełomowych wrażeń.

Źródło: Benzinga.