Wojna na Ukrainie, wyciek GTA 6, umowa Microsoft Activision i zakaz BGMI rządziły cyklem wiadomości


Mając rok 2022 w lusterku wstecznym, teraz jest właściwy czas, aby ponownie przyjrzeć się niektórym głównym tematom wiadomości, które przyćmiły wszystko inne. Rok rozpoczął się od ważnych wiadomości związanych z licznymi przejęciami we wszystkich branżach. Microsoft podzielił się zamiarem przejęcia Activision Blizzard w styczniu 2020 r., a Sony ogłosiło zamiar przejęcia byłego dewelopera Halo, a obecnie dewelopera Destiny 2, firmy Bungie.

Zaledwie kilka tygodni później miał miejsce kolejny poważny incydent geopolityczny, który wstrząsnął całym światem. Tak, mówimy o rosyjskiej inwazji na Ukrainę. To ważne wydarzenie skłoniło rządy i firmy na całym świecie do podjęcia działań przeciwko Rosji.

Później w tym roku byliśmy świadkami kilku ważnych zmian w przestrzeni gier, w tym wielu przejęć Embracer Group, Sony przebudowującego usługę subskrypcji gier wideo PlayStation Plus i nie tylko. Inne ważne wiadomości dotyczyły tego, że Netflix wchodzi na całość w grach, a także ujawnienia przyszłych gier Assassin’s Creed. Jednak monumentalny wyciek wokół GTA 6 wyprzedził rozmowę na całym świecie.

Widzieliśmy również rozłam między Electronic Arts (EA) i FIFA, a także premierę ostatniego tytułu FIFA autorstwa EA, FIFA 2023. Pewne nowości sprzętowe podyktowały również dyskurs online wraz z uruchomieniem Steam Deck przez Valve, właściciela Steam, popularnej platformy dystrybucji gier wideo.

Wracając do domu w Indiach, byliśmy świadkami dwóch ważnych wydarzeń, w tym zakazu popularnej gry Battle Royale na smartfony, Battlegrounds Mobile India. Miesiące po premierze, tuż pod koniec 2022 roku, zobaczyliśmy ogłoszenie rządu Indii o uznaniu e-sportu w kategorii „wydarzenia multisportowe”.

Biorąc pod uwagę zakres ważnych tematów w całym zakresie rzeczy, kopnijmy trochę dalej. Oto najważniejsze nowości, które miały miejsce w przestrzeni gier w 2022 roku według IGN India.

1. Wojna na Ukrainie i jej wpływ na gry i e-sport

Rok rozpoczął się poważnym incydentem geopolitycznym, kiedy to Rosja rozpoczęła inwazję na Ukrainę. Wywołało to poważne wstrząsy na całym świecie, a prawie wszyscy jednogłośnie potępili ten czyn. Jednak wojna wciąż trwa, nawet po ponad 10 miesiącach walk i strat.

Zaledwie kilka dni po inwazji wszyscy — od rządów po duże firmy technologiczne, firmy zajmujące się grami i organizacje e-sportowe — podjęli poważne kroki w kierunku bojkotu Rosji. Kroki obejmowały wspieranie i darowizny na rzecz Ukrainy, cięcie usług dla Rosji, zamykanie biur w Rosji, odwoływanie wydarzeń e-sportowych i wiele więcej.

2. Wyciek GTA 6

Wycieki z gier wideo nie były nowym zjawiskiem, ponieważ Internet zyskał na znaczeniu. W rzeczywistości najważniejsze przecieki sięgają roku 1996, kiedy to EA przypadkowo umieściło kod źródłowy gry FIFA 1997 na dysku demonstracyjnym gry. Widzieliśmy wiele przecieków w okresie poprzedzającym premierę gier i nie jest to nic niezwykłego. Jednak tym, co sprawia, że ​​​​wyciek GTA 6 jest monumentalny i inny, jest zarówno zakres, jak i czas wycieku. Gra nie jest prawie gotowa, bez oficjalnej daty premiery (a nawet roku) publicznie.

Biorąc pod uwagę ilość wysiłku włożonego w tworzenie tak ważnej gry, jak Grand Theft Auto 6, nawet przeciekacze mają swój kodeks honorowy. Kilku przeciekających stwierdziło, że nie udostępni informacji na tak wczesnym etapie cyklu rozwojowego ze względu na szacunek dla włożonej pracy. 2K i Rockstar Games potwierdziły wyciek kilka godzin później, co doprowadziło do postępowania karnego i aresztowania.

3. Umowa Microsoft Activision

Jak nakreśliliśmy na początku, rok rozpoczął się od ogłoszenia przez Microsoft zamiaru przejęcia głównego twórcy i wydawcy gier wideo, firmy Activision Blizzard King (ABK). Jeśli i kiedy zostanie ukończone, będzie to największe przejęcie w branży gier wideo o wartości około 68,8 miliarda dolarów.

Propozycja jest obecnie analizowana przez wiele organów regulacyjnych na całym świecie. Microsoft spodziewa się batalii prawnej w niektórych krajach, takich jak USA, a Sony usilnie naciska, aby zatrzymać transakcję. Na razie zgodę na przejęcie wyraziły Brazylia, Chile, Arabia Saudyjska i Serbia. Firma przedstawiła już swoje oczekiwania co do zamknięcia transakcji do połowy 2023 roku w ramach wstępnego ogłoszenia.

4. Zakupy Grupy Embracer

Szwedzka spółka holdingowa zajmująca się grami wideo i mediami, Embracer Group, pojawiła się na globalnym radarze dzięki wielu przejęciom w 2022 r. Lista przejęć i transakcji, które miały miejsce w tym roku, obejmuje Crystal Dynamics, Eidos-Montreal, Square Enix Montreal, Bitwave Games , Limited Run Games, Gioteck, Tripwire Interactive, Singtrix, Tuxedo Labs, Tatsujin co, Anime Limited i nie tylko.

Firma założyła również Embracer Games Archive w maju 2022 r., aby promować ochronę gier wideo. To wspaniałe posunięcie, a biblioteka ochrony zawiera obecnie ponad 50 000 gier.

5. Platforma Steam wreszcie uruchomiona

Steam Deck to jedna z głównych premier sprzętu w tym roku i pojawiła się znikąd. Valve, właściciel popularnej platformy dystrybucji gier Steam, w końcu wypuścił długo oczekiwane przenośne urządzenie do gier w lutym 2022 r., po ogłoszeniu go w lipcu 2021 r. W ciągu roku firma nadal wprowadzała wiele aktualizacji oprogramowania podczas pracy z grą programistom do oferowania i ulepszania przełomowych wrażeń z grania na PC. Konsola jest obecnie dostępna bez list oczekujących w wybranych krajach na całym świecie.

6. Sony kupuje Bungie

Sony Interactive Entertainment dołączyło również do listy dużych korporacji przejmujących i konsolidujących branżę gier wideo dzięki przejęciu Bungie. W porównaniu do innych przejęć na liście, ten przebiegł bez żadnych problemów za około 3,6 miliarda dolarów. Bungie pracuje obecnie nad tytułem usług na żywo dla Sony.

7. Przebudowa PS Plus

Firma Sony uruchomiła również przebudowę PlayStation Plus (PS Plus), istniejącej usługi subskrypcji gier wideo na konsole PlayStation. Przebudowa pojawiła się w czerwcu 2022 roku, prawie pół roku po początkowych plotkach. Podzielił usługę na wiele poziomów, w tym PS Plus Essential, Extra, Deluxe i Premium. Sony dodało również kilka nowych aspektów do usługi, w tym grywalne wersje demonstracyjne gier, usługę strumieniowego przesyłania gier w chmurze, PS Now i wiele innych, aby wziąć udział w Microsoft Xbox Game Pass.

8. Netflix stawia na gry

Netflix Games był w trakcie tworzenia od dawna, a pierwsze oficjalne ogłoszenie miało miejsce w lipcu 2021 r. Gigant strumieniowego przesyłania wideo rozpoczął ograniczone testy Stranger Things 3: The Game w zeszłym roku. Po kolejnych testach i przejęciu kilku studiów gier firma uruchomiła usługę pod koniec 2021 roku na Androida i iOS. Następnie rok 2022 był rokiem, w którym w końcu zobaczyliśmy, jak gigant streamingowy poszedł all in. Netflix przejął w tym roku twórców gier, w tym Next Games, Boss Fight Entertainment i Spry Fox.

Netflix otworzył również swoje pierwsze studio gier mobilnych w Finlandii we wrześniu 2022 r. Zaledwie kilka tygodni później otworzył swoje piąte studio w Kalifornii w październiku, wraz z regularnymi premierami gier na swojej platformie przez cały rok. Do tej pory firma uruchomiła 35 gier na Netflix Games, a 55 kolejnych jest w fazie rozwoju.

9. Przyszłe tytuły Assassin’s Creed

Prawie dwa lata po premierze Assassin’s Creed Valhalla, Ubisoft w końcu podzielił się pewnymi szczegółami podczas corocznej prezentacji gier, Ubisoft Forward, we wrześniu 2022 roku. W ramach ogłoszenia firma ujawniła, że ​​pracuje nad Assassin’s Creed Mirage, kolejnym duży wpis w długo działającej franczyzy. Ponadto firma pracuje również nad „Codename Jade”, grą mobilną z serii.

Ubisoft poinformował również, że pracuje nad grą live-service o nazwie „Assassin’s Creed Infinity”. Ta gra serwisowa na żywo ma łączyć ze sobą przyszłe gry z serii Assassin’s Creed. Inne tytuły Assassin’s Creed ogłoszone podczas wydarzenia to „Codename Red”, która przeniesie serię do federalnej Japonii, oraz „Codename Hexe”, która będzie „zupełnie innym typem” gry. Wraz z rozwojem 5 gier z serii Assassin’s Creed, przyszłość serii rysuje się w jasnych barwach.

10. Rozpad EA i FIFA oraz premiera FIFA 2023

Ten może nie być tak znaczący, jak inne wpisy na tej liście. Ale ta zmiana z pewnością jest godna uwagi, ponieważ stanowi poważną zmianę dla fanów gier wideo FIFA. FIFA i EA ogłosiły w maju 2022 r., Że rozejdą się po tym, jak nie udało im się osiągnąć porozumienia w sprawie licencjonowania kanałów dotyczących nazwy FIFA. Ta decyzja zakończyła prawie 30-letnią współpracę pomiędzy FIFA i EA. W pewnym kontekście EA wypuściło pierwszą grę FIFA, FIFA International Soccer, w grudniu 1993 roku.

EA będzie nadal tworzyć gry piłkarskie, ale zmieni nazwę przyszłych gier na „EA Sports FC”. Z drugiej strony FIFA planuje zarejestrować nowego programistę, który będzie tworzył przyszłe gry FIFA. EA wypuściło również swój ostatni tytuł FIFA, FIFA 23 we wrześniu 2022 r.

Zmiany w Indiach:

Zakaz BGMI

Nieco ponad rok po premierze Battlegrounds Mobile India (BGMI) rząd Indii zakazał tej gry w lipcu 2022 r. Chociaż można było się tego spodziewać, biorąc pod uwagę sytuację geopolityczną, było to szokiem dla społeczności graczy mobilnych i e-sportu w całym kraju. Tuż przed zakazem gry przekroczyła ona 100 milionów pobrań w sklepie Google Play. Prawdziwa liczba w przypadku iOS i bezpośrednich pobrań APK za pośrednictwem zewnętrznych sklepów z aplikacjami prawdopodobnie będzie wyższa.

Ta decyzja nieodwołalnie wpłynęła na stan i potencjalny rozwój branży e-sportowej w kraju. Ponadto wpłynęło to również na zyski Krafton, południowokoreańskiego wydawcy gier stojącego za BGMI. Jednak pogłoski o powrocie gry w styczniu 2023 r. nabrały tempa pod koniec roku.

E-sportowa część wydarzenia multisportowego

Wreszcie, nastąpiło to na kilka dni przed końcem 2022 roku i prawdopodobnie jest to jedno z najbardziej wpływowych wydarzeń. Prezydent Indii nakazał zmianę przepisów rządu Indii z 1961 r. dotyczących „gier online” i „e-sportu”. Zgodnie z tą poprawką Ministerstwo Elektroniki i Technologii Informacyjnych (MEITY) będzie zajmować się „Sprawami dotyczącymi gier online”.

Ponadto rząd Indii sklasyfikował „e-sport jako część wydarzeń multisportowych” w ramach Ministerstwa ds. Młodzieży i Sportu. Jednak wiele rzeczy nie zostało wyjaśnionych w tym Powiadomieniu z Gazette. IGN India skontaktował się z rządem i jeszcze nie usłyszał o skutkach tego posunięcia, planach na przyszłość ani o tym, co oznaczają „wielosportowe wydarzenia”.



Źródło : http://www.bing.com/news/apiclick.aspx?ref=FexRss&aid=&tid=63b16ee2f4014780b2da618360443e5e&url=https%3A%2F%2Fin.ign.com%2Findia%2F177869%2Ffeature%2Fign-indias-major-stories-for-2022-ukraine-war-gta-6-leak-microsoft-activision-deal-and-bgmi-ban-rule&c=6842732660628833942&mkt=fr-fr