Włochy nie zakwalifikowały się do drugiego z rzędu mundialu. Ale ich fani w GTA mają nowy zespół, któremu mogą kibicować


Reprezentacja Włoch mężczyzn, Azzurri (blues), jest jednym z najbardziej utytułowanych i utytułowanych programów w historii piłki nożnej.

Szokująco, drużyna nie zakwalifikowała się do Mistrzostw Świata w Katarze w drugim z rzędu turnieju, pozostawiając tysiące zagorzałych fanów Azzurri w Greater Toronto Area (GTA) rozczarowanych.

Ale w tym roku Kanada wzięła udział w turnieju dopiero po raz drugi w historii, a wielu Kanadyjczyków pochodzenia włoskiego twierdzi, że jest gotowych wesprzeć the Reds swoim wsparciem.

„Nie mam wątpliwości, że wszyscy w to wchodzimy [the Italian] społeczność jest w 100 procentach za tą kanadyjską drużyną” – powiedział Marco Antonucci, który dorastał w GTA i grał zawodowo w Toronto Italia w Canadian National Soccer League w latach 90.

“[They’re] obecnie jeden z najbardziej ekscytujących zespołów. Kiedyś, podczas procesu kwalifikacji, byliśmy bardzo rozczarowani, tylko dlatego, że po prostu nie mieliśmy infrastruktury. Nie mieliśmy programów do osiągania sukcesów. To znaczy, rok 1986 był anomalią, ale teraz, patrząc na Kanadę, jest jasno”.

Jedyny inny występ Kanady na mundialu miał miejsce w Meksyku w 1986 roku. Kanadyjczycy nie zdołali wyjść z fazy grupowej, przegrywając wszystkie trzy mecze i nie zdobywając ani jednej bramki.

„Jako dziecko zawsze powtarzałem, że jeśli Kanada może po prostu zorganizować mistrzostwa świata, zamierzam wspierać Kanadę”, powiedział Chandler Nicolucci, który dorastał w Woodbridge i od dziecka jest fanem Włoch.

„Szczerze mówiąc, każdy [Italian-] Kanadyjczykiem, ale zwłaszcza jeśli należysz do drugiego lub trzeciego pokolenia, powinieneś wspierać Kanadę. Można kibicować Włochom, nie ma problemu z kibicowaniem dwóm drużynom, ale gdyby grały ze sobą na mundialu, to należy trzymać się Kanady i wspierać Kanadę. Ostatecznie zostanę przy Kanadzie, ale wiem, że będzie to zdrada dla wielu przyjaciół.

MIĘDZYNARODOWY SUKCES WŁOCH

Włochy zdobyły drugie miejsce pod względem liczby mistrzostw świata FIFA w historii, z czterema (remis z Niemcami), ustępując jedynie Brazylii, która wygrała pięć.

A odkąd Azzurri wygrali drugą i trzecią edycję mistrzostw świata w 1934 i 1938 roku, kraj oszalał na punkcie piłki nożnej.

Ta pasja rozprzestrzeniła się we włoskiej diasporze na całym świecie, docierając do głównych kanadyjskich miast, takich jak Toronto.

„Włosi i piłka nożna to mieszanka w jednym. Piłka nożna i kultura to jedno, naprawdę” – powiedział Antonucci.

„We włoskiej społeczności panuje rozczarowanie. Minęło osiem lat i [there’s] wiele rozczarowań, zwłaszcza wiedząc, że mają naprawdę mocną drużynę. Brak kwalifikacji na tym etapie jest co najmniej rozczarowujący i rozczarowujący. ”

Zarówno Nicolucci, jak i Antonucci twierdzą, że jednym z największych powodów, dla których Włochy mają tak wielu zagorzałych zwolenników, jest to, że mają tak wiele dobrych drużyn.

„Powód, dla którego tak myślę [Italian-Canadians] jesteśmy tak zafiksowani na punkcie Włoch, że nie tylko jesteśmy Włochami, ale jesteśmy notorycznie dobrzy w tym sporcie” – powiedział Nicolucci.

Ostatnie dwa tytuły Włochów w Pucharze Świata przypadły na lata 1982 i 2006. Obydwa były miejscem masowych uroczystości w całym Toronto, z których największe odbyły się w Little Italy na College Street i Corso Italia na St. Clair Avenue West.

Nicolucci był w liceum, kiedy Azzurri pokonali Francję w rzutach karnych i wygrali mistrzostwo świata w 2006 roku. Oglądał mecz w zatłoczonym barze w pobliżu St. Clair Avenue West i Dufferin Street.

„Radość z wygrania Pucharu Świata 2006 w rzutach karnych i obserwowanie, jak to się dzieje, była po prostu przytłaczająca” – powiedział.

„Pamiętam, że właśnie wziąłem [Italian] flaga w środku St. Clair. Zacząłem nim machać i musiałem być jedną z pierwszych 10 osób na trasie. Następnie pod każdym kątem fani po prostu zalali się jak tłum lub gorączka zombie. To było po prostu surrealistyczne. Ludzie zwisali z latarni i wspinali się na samą górę. To było coś, czego nigdy wcześniej nie widziałem”.

Rocco Mastangelo Jr. jest właścicielem Café Diplomatico, słynnej restauracji Little Italy i centrum społecznościowego, w którym od dziesięcioleci gromadzą się kibice, by oglądać piłkę nożną.

W 1982 roku jego ojciec był właścicielem włoskiego kina w St Clair i Dufferin, gdzie setki osób zebrały się, by obejrzeć transmisję meczu Włochy kontra Niemcy Zachodnie w finale mistrzostw świata.

„Główne kino miało około 900 miejsc, a na górze było drugie kino na 500 miejsc. Myślę, że miałem około 10 lub 11 lat i jako małe dziecko zawsze pracowałem z tatą. I pamiętam, jak powiedziałem woźnym: „Chłopaki, otwórzcie te wszystkie drzwi wyjściowe”, ponieważ budynek dosłownie się kołysał” – powiedział Mastangelo Jr.

„Zamknęliśmy St. Clair i Dufferin w ciągu około 15 sekund po meczu, ponieważ z tego jednego miejsca wylało się 1500 osób. A potem były trzy dni świętowania”.

MISTRZOSTWA ŚWIATA FIFA 2022

Café Diplomatico reklamuje się jako „centrum piłki nożnej” na Mistrzostwa Świata, zachęcając fanów dowolnej drużyny narodowej do przychodzenia i oglądania meczów.

Ale przekonanie fanów, by przyszli i wspierali Kanadę w listopadowe i grudniowe mrozy, będzie nie lada wyczynem. Turniej zwykle odbywa się latem, kiedy ludzie mogą oglądać mecze na świeżym powietrzu na patio.

Co więcej, różnica czasu między tym krajem a Katarem oznacza, że ​​wiele meczów rozpocznie się rano, czasem już o 5 rano

Mimo to Mastangelo Jr. mówi, że spodziewa się, że fani przyjdą w pełni wspierać Kanadę, dodając, że ma pełne rezerwacje na wszystkie mecze fazy grupowej w Kanadzie i planuje pozostawić otwarte patio.

„Mamy grzejniki, mamy obudowę i mamy dach. Robimy więc co w naszej mocy i widzieliśmy podczas covidu, że zwłaszcza Kanadyjczycy nie mają nic przeciwko byciu tam, gdy jest nawet minus jeden lub minus dwa. Spodziewam się więc, że patio nadal będzie bardzo zajęte” – powiedział.

Mastangelo Jr. mówi, że mieszkańcy Toronto ze wszystkich grup etnicznych przychodzą do Café Diplomatico, aby oglądać mecze Mistrzostw Świata iw tym roku nie będzie inaczej. Ale po raz pierwszy od prawie 40 lat będzie zespół, który wszyscy będą mogli wspierać razem.

Kawiarnia Diplomatico

„Myślę, że będzie dużo wsparcia dla Kanady i myślę, że powiedzmy na przykład, jeśli Portugalia lub Anglia odpadną wcześnie, a Kanada nadal będzie w turnieju, na pewno będą kibicować Kanadzie” powiedział.

Eksperci są podzieleni co do tego, czy Kanada poradzi sobie dobrze w tegorocznym turnieju i czy wyjdzie z fazy grupowej do rundy pucharowej.

Są najgorzej sklasyfikowaną drużyną w swojej grupie, ale wielu uważa, że ​​mają wystarczającą umiejętność strzelania bramek, aby zaskoczyć drużyny przeciwne.

Myślę, że każde 90-minutowe spotkanie może potoczyć się w obie strony. Jeden błąd i koniec gry. Myślę więc na 100 procent, że wyjdziemy z grupy iw następnej rundzie – powiedział Antonucci.

„W każdym meczu możemy znokautować każdą drużynę, która bierze udział w tym turnieju. Mamy siłę ognia na górze. Myślę, że defensywa, którą musimy zabezpieczyć, jest trochę mocniejsza, ale jestem po cichu podekscytowany tym zespołem.

Podczas gdy Włochy przegapiły dwa mistrzostwa świata z rzędu, Kanada ma zagwarantowane miejsce w następnym turnieju w 2026 roku jako kraj współgospodarza.

Zakładając, że Włochy przełamią suszę i za cztery lata wrócą do Pucharu Świata, lojalność kanadyjskich fanów Azzurri może przejść pierwszą prawdziwą próbę. gdyby Kanada i Włochy zmierzyły się ze sobą.

„Moje serce w 100 procentach jest z Kanadyjczykami, podobnie jak z Włochami, ale gdyby musieli ze sobą grać – wow”, powiedział Antonucci ze śmiechem. „To byłoby trudne, ale na pewno kocham oba te narody i obie społeczności piłkarskie”.

Pierwszy mecz Kanady w Mistrzostwach Świata 2022 zaplanowano na środę o godzinie 14:00 z Belgią zajmującą drugie miejsce na świecie.





Źródło : http://www.bing.com/news/apiclick.aspx?ref=FexRss&aid=&tid=637a4f240949443aaf1382ae55900141&url=https%3A%2F%2Fwww.cp24.com%2Fnews%2Fitaly-failed-to-qualify-for-a-second-straight-world-cup-but-their-fans-in-the-gta-have-a-new-team-to-cheer-on-1.6160904&c=5290261910068096736&mkt=fr-fr