Wiadomość: W momencie premiery nie ma GTA VI na PC, priorytetem jest PlayStation

Dlaczego nie ma wersji GTA VI na PC?

Były deweloper Rockstar Games ujawnił, dlaczego wersja GTA VI na komputery PC nie będzie dostępna w momencie premiery i dlaczego firma stawia na PlayStation.

Mike York, były animator w Rockstar Games, który pracował nad GTA V i Red Dead Redemption 2, podzielił się swoimi przemyśleniami w swoim najnowszym filmie na swoim kanale YouTube.

Wyjaśnił, że powodem, dla którego wydanie GTA VI na PC zajmie kilka lat po wersji konsolowej, jest to, że programiści chcą uczynić go możliwie najlepszym i muszą naprawić problemy specyficzne dla tej wersji.

Priorytet dla PlayStation

Według Yorka zespół programistów skupiłby zatem wszystkie swoje zasoby na upewnieniu się, że wersja na PlayStation działa naprawdę dobrze, a następnie przeportował ją na konsolę Xbox. Zasugerował, że wersja na komputery PC jest raczej efektem przemyśleń i powstaje „w tle”. Powiedział, że nadal istnieje wersja na komputery PC, ale nie jest ona całkowicie ukończona i ma głównie na celu pomóc innym wersjom działać.

Złożoność gry

York dodał, że aby skupić się na wersji na PC, zespół programistów będzie próbował wcisnąć nowe pomysły. Na przykład wyjaśnił, że mogą wejść na scenę i skorzystać z dostępności większej ilości pamięci na platformie, dodając więcej postaci lub zapełniając ją roślinnością wyższej jakości. Wskazał, że kombinacje różnych sprzętów i architektur były kolejnym głównym powodem braku wersji GTA na PC w momencie premiery.

York powiedział, że złożona gra taka jak GTA VI wymagałaby zatem szeroko zakrojonych testów na różnych konfiguracjach sprzętowych komputerów PC. Rockstar Games po prostu nie ma siły roboczej i zasobów, aby to zrobić, jednocześnie tworząc grę na konsole. W rezultacie studio priorytetowo traktuje to, co najlepsze dla zysków firmy, a jest to platforma PlayStation.

Źródło: twistedvoxel.com