Według twórcy Rockstar, dlaczego opracowanie portu GTA 6 na PC zajmuje tak dużo czasu

Dlaczego GTA 6 nie zostanie wydane na PC od razu po premierze?

Rockstar Games ogłosiło, że Grand Theft Auto VI ukaże się dopiero w 2025 roku wyłącznie na konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S. A co z wersją na PC? Dlaczego nie stanie się to za kilka lat? Były gospodarz GTA wyjaśnia przyczyny tych opóźnień.

Powody wyjaśnił były animator Rockstar Games

Według Mike’a Yorka, który pracował nad takimi tytułami jak GTA 5 i RDR2, istnieją dwa główne powody, dla których port GTA 6 na PC będzie wymagał czasu: skupienie się na tym, co sprzedaje się najlepiej i skrupulatna praca wymagana do ich wytworzenia. Gry.

York wyjaśnia, że ​​twórcy chcą, aby wersja na komputery PC była jak najlepsza. Dlatego muszą rozwiązać drobne błędy, których jeszcze nie zidentyfikowali. Dodaje, że priorytetem jest to, co sprzedaje się najlepiej, a w przeszłości było to PlayStation. Dlatego priorytetem są prace nad wersją na PlayStation, a następnie odpowiednio dostosowywane są wersje na inne platformy.

Zwraca także uwagę, że każdy komputer PC ma inne podzespoły i konfiguracje, co sprawia, że ​​proces testowania jest bardziej złożony i czasochłonny niż w przypadku konsoli, gdzie podzespoły są identyczne dla wszystkich użytkowników. Oznacza to, że wersja PC wymaga intensywniejszych testów, aby zapewnić kompatybilność z szeroką gamą konfiguracji.

Proces tworzenia wersji PC

Kiedy programiści przejdą do tworzenia wersji na komputery PC, będą mogli wykorzystać doskonałą wydajność tych maszyn do ulepszenia grafiki, dodania dodatkowych elementów rozgrywki i optymalizacji gry pod kątem najnowszych komponentów komputerów PC dostępnych na rynku.

Jednak proces rozwoju na PC wymaga więcej pracy ze względu na różnice w architekturze i komponentach. Deweloperzy muszą zadbać o to, aby gra działała optymalnie na różnorodnych konfiguracjach, co wymaga dużo czasu i testów.

Podsumowując, choć wielu graczy z niecierpliwością czeka na wersję GTA 6 na PC, jej wydanie będzie wymagało czasu ze względu na złożony charakter procesu tworzenia i specyficzne wymagania związane z platformą PC.

Źródło: www.tweaktown.com