Według dewelopera system Wanted w GTA Vice City miał być znacznie bardziej skomplikowany.

Były deweloper, który pracował nad GTA: Vice City, ujawnił, że system Wanted Stars w grze miał być znacznie bardziej złożony niż gracze doświadczyli w 2002 roku.

Podstawowy system Gwiazd Poszukiwanych

GTA: Vice City ma bardzo prosty system Wanted Stars, podobnie jak wczesne gry z serii Rockstar. Policjanci w grze 3D z lat 80. zwykle pojawiają się w ustalonej odległości od graczy po osiągnięciu pożądanego poziomu i ścigają ich.

Rewelacje byłego dyrektora technicznego Rockstar

Były dyrektor techniczny Rockstar, Obbe Vermeij, odpowiedział w mediach społecznościowych na pytanie dotyczące systemu Wanted Stars w Vice City, w tym na fakt, że policja pojawiała się w określonym miejscu na mapie, gdy gracze byli poszukiwani. Były pracownik Rockstar ujawnił, że początkowo czcionka miała być bardziej dynamiczna i że ten punkt odradzania był pozostałością po tym pomyśle.

„W Vice City eksperymentowałem z predefiniowanymi lokalizacjami, w których radiowozy pojawiały się we właściwym czasie i z odpowiednią prędkością początkową, aby pojawiać się tuż przed graczem” – powiedział Vermeij.

Ewolucja systemu Wanted Stars w GTA

Vermeij, który opuścił Rockstar w 2009 roku, powiedział, że tylko kilka z tych policyjnych punktów odradzania pozostało w grze, ponieważ były „zbyt uciążliwe” do wdrożenia. GTA ulepszyło swój system poszukiwanych gwiazd od czasu Vice City, dzięki czemu występy policji były tak dynamiczne, jak chciał Vermeij w czwartej części. Rockstar uczynił także policję bardziej zaawansowaną, umożliwiając jej używanie samochodów cywilnych do ścigania graczy w długich pościgach i dodając więcej pojazdów, takich jak helikoptery.

Fani serii będą musieli poczekać, aby zobaczyć, co twórcy dodadzą do GTA 6, którego akcja rozgrywa się w Vice City, w zakresie policji i mechaniki Wanted Stars.

Źródło: www.dexerto.com