Take-Two Interactive redukuje personel i porzuca projekty gier wideo

Take-Two Interactive, gigant stojący za popularną serią Grand Theft Auto, w tym długo oczekiwanym GTA 6, zmniejsza rozmiary i odkłada na półkę niektóre projekty związane z grami. Posunięcie to odzwierciedla szerszy trend restrukturyzacji i zwolnień w branży gier wideo w ostatnich latach.

Restrukturyzacja w Take-Two Interactive

Pomimo bogatego portfolio obejmującego kultowe tytuły, takie jak Red Dead Redemption, BioShock i Borderlands, a także popularną serię sportową 2K, Take-Two Interactive nie jest wolne od konieczności cięcia kosztów. Według doniesień Reutersa firma potwierdziła plany redukcji zatrudnienia o ok. 600 pracowników, czyli ok. 5% ogółu zatrudnionych. Ponadto pozbędzie się części biur i porzuci kilka bieżących projektów. Te strategiczne środki mają na celu wygenerowanie rocznych oszczędności w wysokości około 165 milionów dolarów w obliczu spowolnienia wzrostu przychodów w sektorach gier na komputery PC i konsole. Jednak szczegółowe szczegóły dotyczące porzuconych projektów pozostają poufne.

Akwizycja pomimo redukcji

Co zaskakujące, nawet po tych korektach Take-Two Interactive finalizuje dużą transakcję o wartości 460 milionów dolarów dotyczącą przejęcia Gearbox Entertainment. To przejęcie zbiega się ze zbliżającą się premierą Grand Theft Auto 6, która ma być głównym źródłem przychodów firmy, nawet bez uwzględnienia potencjalnych mikrotransakcji. Jednak ogłoszenie o przejęciu zostało szybko przyćmione przez zwolnienia w Gearbox Entertainment, co wskazywało na ogólny kierunek wydawcy.

Trend branżowy

Decyzja o redukcji zatrudnienia wpisuje się w ogólne trendy branżowe, podyktowane chęcią usprawnienia działalności i zwiększenia zysków. Podobne redukcje zatrudnienia rozpoczęło wiele firm zajmujących się grami, w tym giganci pokroju Sony i Microsoft, a także wielu niezależnych deweloperów. Niektórzy przypisują te zwolnienia nadmiarowi personelu zatrudnionego podczas pandemii, podczas gdy popularność gry wzrosła w czasie izolacji.

Bez względu na uzasadnienie, konsekwencje są głęboko odczuwalne przez oddanych programistów, których wysiłki doprowadzają gry do skutku.

Źródło: www.bing.com