Strategia Take-Two Interactive mająca na celu przeciwdziałanie bombardowaniu recenzji w branży gier wideo
Nowe zagrożenie dla wydawców
Take-Two Interactive, grupa stojąca za Rockstar Games, 2K Games i innymi, zidentyfikowała potencjalne nowe zagrożenie w branży gier wideo: bombardowanie recenzji. Według firmy te kampanie z negatywnymi recenzjami mogą skutkować utratą graczy, przychodów, dodatkowymi kosztami reklamy i utratą reputacji.
Znaczenie pozytywnych recenzji
Take-Two podkreśla znaczenie wysokich ocen swoich gier na platformach stron trzecich, ponieważ pomagają one przyciągnąć graczy do ich gier. Spadek ocen lub znaczące negatywne recenzje mogą sprawić, że gry będą trudniejsze do znalezienia lub polecania. Ponadto firma może stać się celem kampanii z negatywnymi recenzjami, których celem jest zniszczenie recenzji, co będzie miało wpływ na jej przychody i reputację.
Należy pamiętać, że bombardowanie grą recenzjami niekoniecznie oznacza, że jest ona zła, a gracze czasami używają tej metody na znak protestu przeciwko konkretnej grze, studiu lub wydawcy.
Grand Theft Auto i inne ofiary zamachu recenzyjnego
Słynna gra Grand Theft Auto Trilogy Remastered: Definite Edition padła ofiarą bombardowania recenzjami ze względu na liczne problemy techniczne napotkane podczas jej premiery. Podobnie Helldivers 2 firmy Arrowhead Game Studios również był celem negatywnych recenzji z powodu problemów z wymaganiami konta PSN firmy Sony.
Chociaż ryzyko, że Grand Theft Auto 6 stanie się ofiarą zamachu bombowego na recenzje, wydaje się niskie, przyszłość w branży gier wideo kryje czasem niespodzianki. Jest jednak mało prawdopodobne, aby taka kampania była w stanie zatrzymać globalny sukces serii GTA po jej premierze w przyszłym roku.
Oryginalny tekst: [Source: Game File (abonnement requis)]
Źródło: mp1st.com