Take-Two Interactive ogłasza zwolnienia i anuluje projekty, aby zaoszczędzić 165 milionów dolarów rocznie

Najważniejsze

Redukcja stanowisk i anulowanie projektów w Take-Two Interactive pozwoli zaoszczędzić 165 milionów dolarów rocznie

Take-Two Interactive, wydawca serii Grand Theft Auto, w tym nadchodzącego GTA 6, dokonuje cięć kadrowych i odwołuje projekty. To najnowszy z serii zwolnień i restrukturyzacji w branży gier wideo w ostatnich latach.

Take-Two Interactive jest właścicielem wielu ogromnych serii gier, w tym gier sportowych 2K, Red Dead Redemption, GTA, BioShock, a po niedawnym przejęciu Borderlands. Mając w swoim portfolio tak popularne gry i franczyzy, fani mogą pomyśleć, że firma jest bezpieczna i nie będzie musiała zwalniać pracowników. Wydaje się jednak, że tak nie jest.

Dlaczego Take-Two Interactive oferuje zadania cięcia?

Take-Two Interactive podąża za obecnym trendem w branży gier wideo polegającym na zwalnianiu pracowników w celu ograniczenia wydatków i zwiększenia zysków. Jednym z rzekomych powodów tego rodzaju masowych zwolnień jest fakt, że firmy zajmujące się grami zatrudniły podczas pandemii więcej pracowników ze względu na wzrost liczby osób grających w gry wideo wśród osób pozostających w domu. Jednak teraz, gdy większość pracowników wróciła do biura i być może ma mniej czasu na grę, istnieje rzekomy nadmiar pracowników w branży gier. W połączeniu z niższymi oczekiwaniami sprzedażowymi wielu twórców i wydawców gier w celu rekompensaty zmniejsza liczbę pracowników.

Źródło: gamerant.com