Uczniowie klasy szóstej na misji kosmicznej
Grupa szóstoklasistów z Mississauga wzięła udział w symulowanej misji kosmicznej, podczas której zdalnie sterowała łazikiem w celu znalezienia lodu na Księżycu. Dla tych młodych ludzi było to niesamowite przeżycie i spełnienie marzeń. Uczniowie Lisgar Middle School są najmłodszymi uczestnikami ogólnopolskiego konkursu o nazwie Lunar Rover Research Challenge.
Stymulująca misja
Celem tej symulacji jest znalezienie lodu, a co za tym idzie wody, na Księżycu, tak jak robią to prawdziwi naukowcy. Rzecz w tym, że uczniowie kontrolują swój łazik w Stratford w Ontario, a ich klasa pełni rolę centrum misji.
Klasę zaprojektowano w taki sposób, aby podzielić uczniów na grupy, z których każda zajmowała się specjalizacją o znaczeniu krytycznym. Niektórzy planują trasę łazika, inni zdalnie sterują maszyną, a inne sprawdzają, czy łazik działa prawidłowo i zbierają istotne informacje na temat wszystkiego, od temperatury po kratery.
Konkurs o wysoką stawkę
Organizatorami konkursu są organizacja charytatywna Let’s Talk Science, Canadensys Aerospace Corporation i Avalon Space, przy wsparciu Kanadyjskiej Agencji Kosmicznej. W sumie wzięło w nich udział ponad 16 000 młodych ludzi. W przypadku wielu z tych uczniów zainteresowanie kosmosem istniało już przed wygraniem konkursu.
Dla młodych uczestników to niesamowite przeżycie. Godziny ciężkiej pracy nad tworzeniem aplikacji w końcu się opłaciły. Wyzwanie to kompletne ćwiczenie polegające na nauce i zabawie. Na realizację misji, przygody bogatej w emocje i odkrycia, uczniowie spędzili dwie godziny.
Źródło: www.bing.com